Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Jeg flyttet sammen med en ny mann for 2mnd siden. Vi hadde vært s ammen noen mnd før det. Før vi flyttet sammen tok jeg opp temaet økonomi med han når vi begynte å snakke om å flytte sammen. Jeg hadde da vært alenemor i 2år så jeg er veldig opptatt å ha alt på rene å vite at jeg ikke en dag våkner opp å drukner i regninger. Jeg spurte han om han hadde noe ubetalt gjeld utenom huset han eide, men han sa at det hadde han ikke. Jeg tok han på ordet å regnet med at det stemte. Vi flyttet sammen å regninger begynte å velte ned i posten. Den første mnd tenkte jeg ikke noe på det å lot det gå å regnet med at han tok seg av sine regninger å jeg tok meg av mine. Han bestilte internett med en gang vi flyttet, men det tok evigheter uten at vi hørte noe fra de. Jeg ringte de å spurte om hva som tok så lang tid. Da fikk jeg som svar at de hadde aldri mottat en bestilling fra vår adresse i samboer sitt navn. Men de hadde fått en bestilling i faren hans sitt navn. Jeg syns dette var rart å tok det opp med han. Han ble dritsur når jeg spurte om hvorfor han hadde bestilt i faren sitt navn, å mente at det hadde han ikke gjort. Han mente at faren kanskje hadde bestilt internett for oss for å være snill. Jeg syntes det hørtes merkelig ut for faren hans bor 2 timer unna å hvordan kunne han plutselig bestille internett til oss i sitt navn uten engang å spørre oss om vi faktisk allerede hadde bestilt. Jeg sa til samboer at dersom han ikke var kredittverdig å ikke fikk internett i sitt navn så var det bare å si det, for jeg hadde ikke blitt sur pga det. Heller det enn at han jugde til meg. Men nei han ville fortsatt ikke innrømme dette. Det gikk en uke eller to å vi skulle flytte igjen. Jeg ryddet opp i kommoden vår med klær å der fant jeg en bunke med regninger som var samboer sine. Mange av de var ikke engang åpnet. Frekk som jeg var kikket jeg på de regningene som var åpnet å der fant jeg ut at han har gjeld på over 100 000kr som er fra kredittkort,canal digital,citibank osv. Jeg så innmari skuffa over at han juger for meg. Jeg har flere ganger i det siste gitt han sjanser til å fortelle meg dette, men han bytter alltid tema. Har spurt han hundre ganger om det er noen regninger som skal betales når jeg setter meg ned for å betale mine regninger. Saken er det at vi har felles økonomi å betaler omtrent det samme hver mnd. Jeg tar meg av husleia og regninger fra min konto, mens han bruker sin konto til å betale mat,bensin og andre ting. det er fordi han ikke har nettbank å fordi jeg liker å ha oversikt over alle regninger så ingen blir glemt. Men hva syntes dere jeg skal gjøre? Jeg mener selv jeg har rett på å vite at han faktisk har kreditorer på nakken når jeg og barnet mitt bor sammen med han. Det kan gå utover oss også dersom de 100 000 vokser til flere hundre tusen. Jeg skjønner ikke hvorfor han juger for meg heller, for jeg har sagt flere ganger at dersom det viser seg at han har noe ubetalt gjeld så betyr ikke det at jeg går fra han men at jeg vil hjelpe han med å få betalt det. Føler at jeg har gitt han hundre hint om dette men han er like taus. Saken er det at vi er heller ikke fattige, har nesten 70 000 utebetalt i mnd tilsammen så vi har råd til å bli kvitt de regningene hans. Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Hvis dere har 70.000 utbetalt i måneden og han fortsatt ikke klarer å gjøre opp for seg, og i tillegg ikke er ærlig mot deg når det gjelder status for hans økonomi, så har jeg bare ett råd. Kvitt deg med fyren! Her lukter det økonomisk trøbbel lang vei, og han har tydeligvis ikke respekt nok for det, eller selvinnsikt nok til å skjønne at han har et problem. Tror du kommer til å slite veldig i det forholdet. Det virker jo som du har god nok økonomi til å stå godt på egne ben, så flytt for deg selv. Sørg i alle fall for at dere har separat økonimi!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Ja det er noe som ikke stemmer helt her Skjønner ingenting. Har mest lyst til å bare betale regningene hans å ikke si noe til han. Bare for å få de vekk. Blir gal av å se regninger som ikke en gang er åpnet! Tror han har gjeldsfobi, med tanke på at han har sluttet å åpnet regninger, hvertfall de fra citibank, der gjelda er på 40 000kr. Å jeg vet akkurat hva de 40 000 gikk til. Nye felger til bilen min et par mnd inn i forholdet. Han brifet så med penger så jeg fikk sjokk, men regnet med at han hadde råd til disse tingene. Jeg spurte han om felgene var betalt eller om det var lån på de, men neida han sa at de var betalt! Bullshit spør du meg. Det her tærer skikkelig på forholdet, enda det er så nytt. Jeg greier ikke å være meg selv eller å gi alt når jeg vet at han skjuler disse tingene for meg. H,I
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 La meg si det sånn...så lenge han er uærlig er det ikke no håp.Har selv vært i samme situasjon...sier bare.KOM DEG VEKK!!!!! Han kommer ikke til å forandre seg,vil du virkelig ha det slik resten av livet? Jeg ble for lenge å har betalt for det i lang tid etterpå......Sitt ikke å tro at du kan forandre han,det skjer nemelig ikke.Nå høres jeg kvass ut,men som sagt...vært der selv...for din egen og ungen din sin skyld...Kom deg vekk.
Rut Bram Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Jeg tenkte det samme: LØP! Men hvis du virkelig tror dere har en framtid, ta ham med på et familievernkontor, legg alle kort på bordet og si til ham at dette er hans eneste sjanse til å bevise at han vil satse på et forhold til deg. Hvis han fremdeles ikke er i stand til å inrømme dette og prøver å få en løsning på det, er det bare en ting å gjøre. Gå fra ham!!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Uff dette hørtes ikke bra ut...Sier bare gå fra han jeg.... HAr ikke levd direkte med en som drev sånn...men min mamma har gjort...hun hadde det aldri bra den tiden dem var sammen...jeg var ganske liten når dette pågikk så skjønte ikke hva som skjedde....men mamma har fortalt meg alt nå...hun har det mye bedre nå som hun er alene hun...mye bedre råd uten han....og hun har blitt en helt annen person nå som hun har kvitta seg med den drittsekken.... Får håpe alt ordner seg=))
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 LØP!! Sikkert enkelt for oss å si, men jeg bodde sammen med en snill, omtenksom fyr...men små ubetalte regninger ble til store...og enda større..og han fortsatte og sette seg i gjeld. Det ble et kjempe stort problem. Og det er en "sykdom", du bør hvertfall tenke deg godt om, om du vil leve i den usikkerheten.For en dag har han enda større gjeld som du ikke klarer å redde dere ut av på din lønning. Husk at du har ansvar for barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå