Gå til innhold

Når regnes det egentlig som styrtfødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte 30 min fra 4 cm til full åpning... og så kom hun i rakettfart ut ogå... hehe presset på to rier.MEN opp til 4 cm tok det jo 20 timer eller noe da... har hørt man regner fødsel fra 3-4 cm...

hehe er egentlig bare nyskjerrig på om jeg kan skryte på meg en styrtfødsel eller ikke... =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt ulike meninger. Jeg har hørt fra 2 cm, evt fra riene starter/vannet går (altså de av delene som starter en fødsel) så skal det gå maks 3 timer for en førstegangs og maks 2 timer for en fleregangs før ungen er ute. Jeg hadde styrtfødsel med min første, da gikk det litt over 2 timer fra 2 cm til babyen var ute.

Skrevet

hm... fra 2 cm tok det litt over 4 timer da... så da er det kanskje ikke styrtfødsel allikevel? faen, nå ble jeg skuffa. såååå vondt og så kan jeg ikke skryte på meg en styrtfødsel engang? =P

Skrevet

Nen regner jo fra 4 cm da, og da er det styrtfødsel ;-) Hvorfor ikke spørre en jordmor?

Skrevet

tror jeg skal gjøre det! må finne ut av dette her altså.. hehe...

Skrevet

Jeg hadde 2 timer og 42 minutter fra 2 cm til jenta var ute!

Men vannet gikk 3 dager før og hadde modningsrier natta før jeg fødte.Men selve fødselen gikk styggfort :) (de satte drypp 12.30 og jenta var ute 15.12)

Skrevet

jeg brukte 35 minutter fra 3 cm til ungen var ute... er det styrtfødsel da??

Skrevet

23min. fra 4cm åpning til barnet var ute. Er det styrtfødsel?

Skrevet

30 minutter fra jeg viste at det var fødsel på gang til babyen var ute.. Det må vel være styrtfødsel.. ;) tror også du hadde styrtfødsel sauen.. ;)

Skrevet

Jordmor sa til meg at aktiv fødsel er fra 4 cm og til babyen er ute... Måtte spørre om det da jeg var på sykehuset, for jeg fikk så mange forskjellige svar.

Men jeg vet ikke hva som regnes som styrtfødsel, men lurer på det også egentlig... :-)

Skrevet

Minste min ble født på 1 time og 3 kvarter, dette var da 3.mann

Skrevet

jeg hadde en styrtfødsel ifølge jordmor, fra 4 cm til han var ute tok det tre timer,

de regner fra 4 cm åpning:) og allt innenfor fem timer er en styrtfødsel:)

Skrevet

brukte under 3 timer fra jeg kjente noe til babyen var ute.. DET va styrtfødsel det :) Var førstegangs... Men jeg gikk en uke med 4 cm åpning da.. Så usikker på den. Har hørt tre timer med førstemann og to timer dersom du har født før, men fra hvor stor åpning aner jeg ikke..

Skrevet

Da hadde jeg også styrtfødsel da, 4,5 time fra første rie og til han var ute. Hadde hatt 3 cm åpning i 3 uker jeg da, så hadde 4 når de sjekket og tøyet litt..

Skrevet

Det gjør de på Ullevål og Ahus også....aktiv fødsel fra 4 cm :-)

Hvis fødsler under 5 timer regnes som styrtfødsler, så hadde jeg også det - ca 60 min fra 4 cm til nurket var ute :-)

Skrevet

Min fødsel var 4,5t fra første lille rie og babyen kom i mine hender.

Jordmor sa at det IKKE kvalifiserte som styrtfødsel (de gikk enda raskere), men jeg måtte være obs på at neste mann kan komme fort...

Skrevet

hadde styrtfødsel jeg da. de tok vannet 14 og 14.39 var han ute iog han veide 5 kg. hadde ikke tegn til fødsel før de tok vannet. var bare på kontroll pga høyt bt

Skrevet

Her tok det 1 t og 25 min fra første rie til barnet var ute. Det sa de var styrtføsel..

Skrevet

vel min varte tre timer fra 4 cm og til ute og jordmor sa dette var styrtfødsel:)

Skrevet

Fra vannet gikk til lillemann var ute tok det ca 4t, så jeg tror jeg hadde mer eller mindre en styrtfødsel

Skrevet

og det var førstemann. Har hørt at det går fortere med de neste, så har litt panikk allerede får å føde i bilen eller noe slikt, men er ikke gravid igjen da:-)

Skrevet

Fikk høre at jeg hadde en styrtfødsel av min jordmor.

Gikk 1,5 time fra 1 cm åpning til 10 cm..

Alt i alt tok det 4,5 timer fra vannet gikk til gutten var ute..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...