Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Jeg venter i november (permisjon fra 1.nov). Jeg var student frem til mai/juni og tok derfor bare litt små jobb hos nær familie (kan dokumenteres vel og merke). Begynte så å jobbe i min nåværende faste jobb helt i slutten av mai. Har jeg rett på foreldrepenger når jeg jobbet ca hver 12-14 dag (annen hver helg) fra begynnelsen av april- til jeg begynte i min nåværende stilling. Er det dager el mnd som da telles? Uff, syns dette er så vanskelig.... Takk for innspill og svar!
Bdancer Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 hmm.. det står at du må ha jobbet i 6 av de 10 siste månedene før du går ut i permisjon. Kan ikke lese noe sted hvor mye du må jobbe (ikke alle som jobber 100%). Men foreldrepengene blir jo regnet ut i fra hvor mye du har tjent, du må legge ved lønnslipp e.l. Og kan ikke tenkte meg det er mye om du kun har jobbet hver 14 dag. Når begynte du i din nåværende stilling da?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Det er der jeg også lurer...da hadde de vel skrevet dager istedet for mnd??? Begynte i min nåværende stiling ca 26 mai. Ikke så mye lønn nei...men det blir nok langt mye mer enn den engangsstønaden..det er hvertfall sikkert. Leste på ei annen side at de bare tar snittet på de tre siste mnd hvis man har ujevn lønn...så *håpe håpe*.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 er ganske sikker på at du må ha jobbet minst 50% de siste 6 mnd før fødselen.. Hos meg regner de snittet av de siste 6 mnd...
HeBergen Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Det aller greiste er vel å stikke innom det NAVkontoret du måtte ha tilknytning til slik at de kan se på din sak spesifikt. Jeg var innom mitt lokale NAV-kontor med noe samme spørsmål etter som jeg er student, men har jobber også deltid.. Helt kort fikk jeg til svar at jeg må ha jobbet 6 av 10 mnd før fødsel, som jeg kan dokumentere med lønnsslipper, og som det står på nav sine nettsider at det samlede beløpet jeg har tjent må være over en halv G. Uten å være helt sikker mener jeg en halv G vil tilsvare ca 35 000kr. Ut i fra de 6mnd man har jobbet regner de rett og slett ut et gjennomsnitt som man får utbetalt, enten 100% i 10mnd el 80% i et år. Står utfyllende om foreldrepenger på NAV.no. Men er likevel mye å sette seg inn i... Lykke til da!
Bdancer Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Oi det håper jeg også for jeg gikk opp i lønn fra august:) hihi... Hvis du begynte å jobbe mer fra og med 26 mai så er det nok det de regner ut fra. Du var jo tross alt student før det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå