Gå til innhold

Mor Signes babyteppe (fra Nøstebarn)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har strikket/ har planer om å strikke Mor Signes babyteppe fra Nøstebarn?

Har hørt så mye bra om dette teppet, og "alle" sier jo at så lenge man kan strikke rett, så klarer man det her..

Jeg er en stusslig dårlig strikker, men jeg har jo lyst til å prøve da.. Likevel tenkte jeg at jeg skulle prøve med garn som ikke er sååå dyrt som Nøstebarn sitt, i alle fall i første omgang..

Det er ikke tilfeldigvis noen som har oppskrifta/ vet hvor mange masker som skal legges opp og hvor stort teppet i "orginalstørrelsen" er? Det hadde vært flott!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder på!! Det er faktisk ikke vanskelig, men det tar tid hvis du er like uerfaren som meg. Og jeg liker ikke å strikke til vanlig....

Det funker bra med garnet og store pinner.

Du legger opp 160 masker på pinne nr 6, står det i oppskriften jeg kjøpte.

Garnet har jeg kjøpt på nøstebarn og det er deilig å strikke med!!

Og jeg fant det jeg trengte av strikkeinfo på denne linken:

http://www.pinnsvindesign.no/strikkeskole.htm

Lykke til:)

Skrevet

Jeg lurer sånn på hva det garnet til nøstebarn koster? Oghvor mye man trenger til det teppet?

Skrevet

Tusen takk, metteflette :o)

Er det 200gram garn det er snakk om? Aner du hvor stort teppet blir?

Skrevet

Det var jo en annen tin, jeg kjøpte to bunter garn og lurer på om det holder. Det står ingenting om ferdige mål på mønsteret mitt, men det blir vel helt greit tipper jeg. Vil du ha det større er det bare å legge opp fler masker og kjøpe mer garn, men for min del er 160 masker nok.

Garnet koster 71 kroner pr bunt av de jeg kjøpte, og det var 100 % merinoull, med lanolin.

Skrevet

Jeg ser nå på nettsiden at jeg har kjøpt totråds lanolingarn, så jeg har sannsynligvis kjøpt feil. Men jeg kjøper en bunt til og så strikker jeg ferdig.

Men gå inn på nettsiden så finner du rett garn, du må ha to bunter med merinoullgarn.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...