Gå til innhold

Hvordan fortalte dere nyheten til de vordende besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke gravid, men vil gjerne høre åssen dere fortalte nyheten og gjerne når dere gjorde det for litt god inspirasjon til senere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, mamma og pappa kom mens jeg var på badet og testet. Sambo bare tok testen han, og ga den til pappa. "Ser du hva det er ?", sa sambo. I pappas generasjon hadde man ikke sånne tester, så han trodde det var et merkelig termometer. En kompis var også på besøk, han kom rett før jeg skulle på badet. Så det ble litt sånn felles-testing:) Ingen hemlisser her;)

Skrevet

Jeg ringte de og fortalte det via telefon..dette fordi de bor på andre siden av landet, så hadde lissom ikke så mye valg. Men det var veldig spesielt likevel. Jeg var forferdelig nervøs - dette er deres første barnebarn, og jeg er yngstemann i familien, så de regnet vel ikke akkurat med at jeg skulle være førstemann ut. Jeg fikk de på hvert sitt tlfrør, og brast skikkelig i stemmen da jeg sa "dere skal bli besteforeldre.." Reaksjonen var vill jubel - de ble overbegeistret.. Sukk..det var en fiiiin dag... *mimre*

Skrevet

Vet ikke om du har barn fra før jeg da. Men vi har hvertfall bestillt en t-skjorte til tulla der det står "I'm gonna be a big sister!". Tenkte å ha på den når vi treffes en gang, og sende bilde av tulla med den på til de vi ikke treffer... De har mange ulike t-skjorter osv på cafepress.com. Du kan jo kjøpe deg en hvor det står noe artig.....?:)

Skrevet

hehe de ble kjempeglad når vi fotalte det..faren min gråt og alt var bare lykkerus..vi har prøvd i to år og vi da så alle venta på det :D

Skrevet

Vi skal fortelle det etter vi har vært på første kontroll på fredag.

Celine har fått body hvor det står "jeg skal bli storesøster" som hun skal ha på seg

Skrevet

På bursdagskortet skrev jeg: De beste gavene er de man lager selv:-) Gratulerer med dagen!

Når hun pakket opp gaven fant hun en bamse, hun skjønte ingenting før hun leste hva som sto på bamsen: kan du passe på bamsen min til jeg kommer i oktober.

Det var definitivt den beste gaven hun fikk den buirsdagen:-)

Skrevet

Våre foreldre skal ut og reise sammen. Da skal vi sende en sms, samtidig til våre foreldre hvor vi forteller nyheten.

Dette også litt for å ha kontroll på ryktespredningen, for særlig hans foreldre er fæle til å spre nyheter.

passer sikkert ikke for alle, men vi har tro på at dette er kult.

: )

Skrevet

Vi sleit litt med å bli gravid, så dermed visste hele slekta at vi prøvde ettersom tiden gikk.

Jeg hadde sagt til svigermor at når jeg ble gravid skulle hun få garn og en oppskrift på hentesett til babyen. Hadde så lyst at hun skulle få strikke det :-)

Så som sagt så gjort, kjøpte garn og fant en nydelig oppskrift som vi pakket inn og gav henne. Det tok sin tid før hun forstod at jeg var gravid, og jeg klarte selvsagt å begyne å gråte før hun skjønte det *hihi*

Uansett, det var en flott måte å fortelle det på til henne :-)

Jeg hadde ordnet med en t-skjorte til samboeren min med teksten "endelig! jeg skal bli pappa!" på. Den fikk han, og hadde den på seg da vi reiste til min familie for å fortelle det til dem (de bor på en annen kant av landet). Samboeren min bare tok av seg genseren da vi satt og spiste middag, og som bestilt spurte tantegutten min "onkel, hva står det på skorta di?". Skal si det ble tårevått rundt bordet da alle hadde fått lest og tatt inn over seg hva som stod der :-)

Skrevet

jeg fortalte det til min kjære og allerede dagen etter på hadde hans x-kjæreste funnet det ut( vi vet enda ikke hvordan) og sendt sms til hans mor og gratulert henne med å bli bestemor.. noe som ikke vi syns noe om siden dette blir hennes første ville vi gjerne fortelle det selv..

så 2 uker etter dro vi på besøk til henne med blomster i håp om at det var godkjent at hun ikke fikk vite det av oss- heldigvis var hun helt i hundre=)

til mine foreldre sa vi bare: om alt går bra-så blir Emilie storesøster i oktober.. de skjønte ingenting med det første.. men de ble no glade=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...