Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Har den siste tiden vært plaget med små kutt eller rifter i underlivet, spesielt i mellomkjøttet. noen som vet hva dette er? Er smertefullt å ha samleie og det å tørke seg etter dobesøk er et helvete(beklager ordbruken) Har ikke snakket med lege eller jordmor om dette, men kommer til å gjøre det, men ville bare høre om noen her vet hva det er?? er rundt skjeden og i mellomkjøttet.. ikke noe ved endetarm, trodde det kunne være hemorider?? Noen med svar?? Evt. tips?? Velger å være anonym her=)
line_n & sara Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 slimhinnene er jo mer sårbare under graviditeten, så det kan jo bare være at det sprekker opp ved sex eller trening.. hører om folk her som får åreknuter (hemorider) ved skjedeåpninga, men siden du beskriver det som kutt, og ikke utposninger eller klumper, tror jeg ikke at det er det.. åreknuter er jo blodårer som "popper" ut. kan uansett være lurt å forklare det til legen eller jm, for å få tips til hva du kan gjøre! om du kan smøre deg med noe.. weleda har jo en olje til mellomkjøttet som kan hjelpe å holde det elastisk, men har du rifter/kutt ville jeg venta litt, siden det kommer iallefall til å svi å få olje med urteekstrakter oppi de! men blir du kvitt sårene, kan det kansje være en ide å smøre seg!
*December_Wish* Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 hmm..usikker, men du har ikke fått noen type sopp vel? slik at du har tørket ut litt i skjeden å sprukket? isåfall kan du jo prøve litt yougurt naturell eller tea tree olje
*December_Wish* Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 men nå er jeg ikke sikker på hvordan det er med sånne oljer og sånt når mann er gravid da, kansje ikke så bra?* men yougurt er greit:)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 yoghurt? smører man det på der nede?? aldri hørt om=)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Jeg hadde også dette, og tok det opp m legen først. Hun anbefalte en fet krem, men det hjalp ikke. Snakket også m jordmor om det, og hun trodde det var en form for sopp. Så hun rådet meg til å bruke canesten krem i 10 dager, bare i det området som var vondt og ikke inni skjeden. Og det hjalp meg!!! Ble helt fin igjen etter den kuren. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå