Gå til innhold

stord eller hukeland sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer sånn på om jeg skal føde på stord sykehus eller haukeland! er ikke helt sikker...

noen som vet hvordan det er på stord eller haukeland?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo litt an på hvor du bor, men ville nok ha gått for den med minst reisevei, om du er trygg på at det ikke er noe risiko for deg eller barn. Ville ikke ha risikert å føde på ferja ;)

Skrevet

er kortest for oss til stord. må nok ta ferje uansett! så er nok en liten sjangs for d og... :)

Skrevet

På stord har de en ny og veldig fin fødeavd. Med to manns rom med eget bad med dusj og stelleplass til babyen ( Stor sjans for at en får ligge alene mesteparten av oppholdet), familierom med store dobbeltsenger sånn at far kan få overnatte mot en lite sum. Kjempe kjekke jordmødre osv...

Har aldri født på Haukeland, men kan tenke meg at det er noe større der.

Skrevet

takk for tips... har aldri vert på tord sykehus... høres kjemp flott ut der. :)

Skrevet

fordellen med stord er at det er litt mindre oig intimt og kjempe fine rom som har plass til pappaen også! Sambo sov der sammen med meg og sønnen min i 3 netter og vi fikk kjempe god behandling og oppfølging. Nå er det selvfølgelig ikkje noe galt med haukeland, bortsett fra at mann kanskje glir litt bort i mengden, men eg har bare vært på stord og skal der neste gang også om noen uker:)

Skrevet

Selv skal jeg føde på Stord og er veldig glad for dette!! :-)

Det er nesten helt nytt der og utrolig fint der. Alle fødestuene har badekar, det står at det bare er 2 av 3 som har dette, men i følge min jm har alle fødestuene badekar. Alle jm kan også akkupunktur om dette skulle være et ønske. Jeg har ikke fødd der tidligere, men har vert der noen ganger pga for tidlig fødsel og jm som jeg har møtt har vert utrolig hyggelige og jeg syns det er en veldig avslappet og god stemning der. :-) Jeg har også familie og venner som har fødd der og alle har vert glad for at de fikk føde på Strod. Det utfører også keisersnitt, også haste keisersnitt. De har også barnelege der om dagen.

Ulempen med Stord er at dersom det skulle oppstå komplikasjoner med barnet eller med deg kan det hende at du vil bli flyttet til Haugesund sykehus som ligger ca 30/45 min unna med ambulanse. Du får heller ikke føde på Stord dersom det blir fødsel før man er minst 36 uker.

Å føde på Haukeland er også tryggere dersom det skulle oppstå komplikasjoner, men bortsett fra dette vet jeg lite om Haukeland sykehus,

Skrevet

Det gikk fort og gale dette, med mye skrivefeil, men jeg håper du forstod likevel, hihi.. ;-)

Skrevet

gikk så bra.. :) heller mer og mer mot stord egentlig.

så tusen takk for masse fine ord om stord! :)

Skrevet

stord har ein veldig fin og intim avdeling, korfor ikkje ringe å høyre om du kan få ein omvisning der?? har nettopp vert innlagt ei natt der og kan anbefale stord som fødeplass på det sterkeste..

Skrevet

Nå vet jeg absolutt ingenting om Stord sykehus, men synes det er litt merkelig at de ikke skal ha god nok kompetanse i tilfelle det skjer noe under fødselen. 30 eller 45 minutt er jo kjempe lenge , og om man må fraktes med ambulanse , så kan det jo gå riktig gale .. mye kan skje i løpet av 30 min.. merkelig..

Skrevet

Jeg har bare født på Haukeland og var veldig fornøyd med oppholdet der. Fødselen gikk veldig bra og etter fødselen fikk jeg hotellrom. Det får man hvis det ikke oppstår komplikasjoner med mor eller barn. Utrolig herlig. Stille og fredelig. Telefon på rommet så du kan ringe på jordmødre når som helst hvis det er nødvendig. De stikker også innom av og til og sjekker at dere har det bra :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...