Marolla Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Helt ærlig, -så syns jeg de første 4-5 dagene etter fødsel var mer jævlig enn fødselen. Jeg revnet litt, så en real svie fulgte med. Jeg gruet meg noe så sinnsykt til hver gang jeg skulle tisse! Satt og bet tenna sammen og gråt mine såre tårer på do. Det hele gikk så mye bedre da jeg satte en engangskopp inntil urinrøret og tisset oppi den. (Skulle bare ønske at jeg kom på dette før det var gått 4 dager :/ ) Etterpå var det bare å kaste begeret i søpla!(etter at man tømte innholdet ned i do selvfølgelig...) Det høres kanskje ikke så deilikat ut, - Men tro meg! Det svir å tisse etter fødselen, og det er begrenset hvor mye disse do-dusjene hjelper.(Erfarte jeg)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Stappet du koppen inn i skjeden du da?? Urinrøret sitter jo godt innenfor skjedeåpningen hos de aller aller fleste....
prøvekluten+3små Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 æh...anonym,kan ikke hjelpe for at jeg undrer for hva for en rase du tilhører,som tisser ut av det hullet! urinrøret sitter nå lengre fremme enn som så da!
Tutten-tei Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 En hyggelig anonym igjen ja..... Etter min første måtte jeg sy 35-40 sting, og ja, jeg kjente det når jeg tisset, men SÅÅÅ ille var det jo ikke da... Jeg bøyde meg bare litt fram jeg så gikk d så bra at! Det var nok verre å bæsje, men det var nok mest fordi folk som hadde født før sa det var SÅÅÅ vondt! Fikk forstoppelse og greier, men det gikk da over det også! Syns det er dumt å fortelle hvor jævlig alt er m tanke på alle førstegangs! Tross alt er smerteopplevelse/terskel VELDIG forskjellig fra person til person!!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Jeg er sykepleier, og har kateterisert ganske så mange kvinner. Ingen har det på nøyaktig samme sted, men jo, det sitter faktisk like innenfor åpningen til "det" hullet ja.....
Marolla Skrevet 23. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2007 Jeg sa at dette er noe jeg erfarte. Deter mange jeg har snakket med som også følte det slik som også ønsket at det hadde tenkt på dette. Det er ikke noe annet enn et tips.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Når jeg var førstegangsfødene var jeg totalt uforberedt på ting som dette. Skulle ønske noen kunne ha fortalt meg det på forhånd, og ikke bagatilisert alt med frasen "Men så snart babyen ligger på magen din, er all smerte glemt!" Ingen hadde fortalt meg om sting som svidde og strammet, hemorider som gjorde det vanskelig å sitte, og slapphet som hang igjen i flere uker (+dette med å grue seg til å bæsje - gikk jo bra, men huff som jeg grudde!). Denne gangen har ikke innkjøpene på apoteket bare vært til babyen. Hemoride salve og stikkpiller (fåes på resept), mykgjørende avføringsmidler + salve til stikkende sting er i hus. Forhåpentligvis unødvendig, men bedre føre var, enn etter snar. Ikke minst er en realistisk forventning til barselstiden viktig for å forberede far på hva mor vil gå igjennom etter fødsel, slik at han ser hvor viktig hans støtte og tilstedeværelse er.
Ginger-mor Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Haha:) Enig med deg, Prøvekluten. Urinrørsåpningen er jo ikke "innenfor" skjedeåpningen. Det hadde jo vært litt rart...? *knis*
Gjest spinella Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Takker og bukker, alt sånt tas mot med takk. Mulig jeg ikke trenger det, men greit å ha på minne om det skulle bli nødvendig. Hadde ks sist, så da var det andre plager.
Bdancer Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Har også en del "erfaring med ulike underliv". Det sitter ikke INNI! Hullene sitter ved siden av hverandre, dog begge innenfor de indre kjønnsleppene. De kan sitte ganske tett (varierer fra person til person). Du klarer fint å sette den ene kanten av begeret mellom urinrøret og sjedeåpningen. Dessuten er det vanlig å revne i mellomkjøttet, og det er jo mellom sjeden og analåpningen, så du klarer fint å la være å få urin bak der.
Tine79-FØDEKLAR Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Hvis man har toalettet nærme nok dusjen, så funket det veldig fint for meg å dusje meg nedentil mens jeg tissa sist. Da svei det ikke i det hele tatt! Men som sagt må man ha dusjen nærme nok doen da! Vi har flyttet siden sist, så denne gangen går det ikke...Så takk for tipset om koppen:)
Bdancer Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Forresten, kom til å tenke på... hjelper ikke urin sår til å gro? Mener å ha hørt det et sted...kanskje meningen å få urin på;p hehe...
mo.80.nr 4! Skrevet 23. september 2007 #13 Skrevet 23. september 2007 uff da.. stakkars deg marolla.. Jeg har født 3 barn på vei med nr 4 nå. to av mine var 5,5 kilo! så jeg revnet jo litt.. Men som trøst til alle førstegangs fødende,, Jeg har aldri hatt noe særlig problem med å gå på do etter fødsel. når jeg tisset så svei det bare lite granne,men jeg helte litt varmt-lunket vann på underlivet mens jeg tisset på do og det hjalp veldig godt! og bare klappe det forsiktig tørt med noe mykt papir:) lykke til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå