Gå til innhold

Hvor kjøper dere ull til babyen? (bodyer o.l)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert Nøstebarn, men det må da være rimeligere merker som duger like godt til de små??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Bogerud har de prinsesse-og prinseull, det er merino-ull og bra kvalitet. De har også litt ulltøy på cubus og exit-butikkene.

lykke til med shoppingen:)

Skrevet

Har vært fornøyd med Cubus sine ullklær jeg. Ca 100lappen pr del, da kan man ha en del å skifte mellom og det er ok. Har brukt mitt to ganger, men nå er de tynnslitt så nestemann må ha nytt :)

Skrevet

Har ikke kjøpt enda, men vet de har ull både på Spar kjøp og HM.

Vet ikke kvaliteten, kanskje andre vet?

Skrevet

Jeg var innom H&M og de har ullbodyer o.l. Kostet vel 79,50,-.

Tror jeg ender opp med å kjøpe der.

Skrevet

Veldig mange ullprodusenter selger også ut feilvarer på lagerutsalg... Jeg har kjøpt godt ulltøy, til 50 kr pr del.. Er bare ørsmå feil på de, som man ikke kan se med mindre man studerer plagget veeeldig nøye.

Skrevet

Jeg har kjøpt noen ullplagg fra lindex og cubus og lignenede som ikke er så dyre. Trodde jeg hadde gjort et godt kjøp med tanke på alle de dyre ull-plaggene som finnes. Men til min store skuffelse ser jeg at de er av ca 50% ull og 50% bomull...

Skrevet

på cubus har de disse med 50-50 ull/bomull... Det er slik at de er innstrikket slik at innerste del av stoffet, det mot hudet er av bomull, og ytterst ull. Noen sier det er bra. Kløe irritasjon osv. Men jeg vet ikke... tenker jo at 100 % ull er best jeg... Noen erfaringer??

Skrevet

50-50 ull og bommull er deilig, men umulig å få rene hvis du får flekker...

Bommull trenger ofte 60 grader for å bli helt rent, og det tåler jo ikke ulla. Da er det faktisk bedre med ull-syntetisk, men jeg foretrekker ren ull.

Til snuppa på to kjøper jeg fra sparkjøp, liker den bedre enn hm og lindex, men til lillebror som kommer i des/jan kjøper jeg litt fra nøstebarn...helt enig i at det er dyrt, men har lyst på ull siden det blir vinterbarn, og syns nøstebarn klærne er mykest (vil ha mykest mulig til nyfødt...)

Skrevet

Jeg liker veldig godt janus sine ullklær og de selges billigst på coop obs.

Skrevet

Søsteren min, som har 2 små, sier at det beste ulltøyet er Tom og Trine tøy fra Sparkjøp. Billig tror jeg også at det er.

Skrevet

Ulltøy fra Janus og Tom & Tine (Sparkjøp og Bogerud bl.a. forhandler dette) har jeg vært veldig fornøyd med tidligere. Jeg har også hatt ullbodyer fra Nøstebarn men synes ikk de er verd så mye mer - desuten er de vanskelig å vaske og mister fort fasong og ser vledig slitte ut etter kort tids bruk (andre klær fra Nøstebarn er jeg der i mot veldig fornøyd med; det er bare bodyene jeg har dårlig erfaring med).

Ellers foretrekker jeg ullbodyer av merket Joha, som fåes på diverse babybutikker. Det er veldig god kvalitet, holder utrolig godt og kommer i mange fine farger og modeller. Det kan vaskes på 40 grader. I Joha får du også de helt små størrelser (50) som du ikke får i f.eks. Janus, som begynner på en stor str. 60.

Skrevet

Vi har hatt mye fra Cubus. De er av bomull inni og ull utenpå, ja.

De fleste ulltøy blir stygge etterhvert, men det forstår nok de fleste.

Vi fortsetter med noen fra Cubus i år, men har lyst til å prøve de fra Sparkjøp også, for jeg har hørt mye bra om de. Bare usikker på om hvordan de er i str...

Skrevet

Ja, og så glemte jeg jo Janus. Vi har kjøpt regnbue Janus, men de er litt mer utenpå-tøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...