Gå til innhold

Noen som eier hest her?

Puncky med nr tre i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så smått begynt å leke med tanken på hest. Jeg har holdt på med hest i mange år, og føler meg vel rustet nok til ansvaret, skal dele med søsteren min. Men så har ingen av oss peiling på kostnadene. En ting er jo innkjøp av hest og utstyr, en helt annen ting er fôr, flis, hovslager, dyrlege osv. Noen her som har hest som kan gi meg ett hint i retningen av hvor mye det kan komme på? Stallplass er ok, den har vi gratis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flis betalte vi 2 kr per sekk for. brukte ca 2 sekker i hver boks.

Hovslager hver 6. uke 450 kr. (650 om vinteren)

Dyrlege 2 ganger i året, ca kr. 500 per gang. (selvfølgelig oftere om det var noe spesielt)

Angående for så er det vanskelig å svare på.. det kommer helt ann på hesten og hva den skal brukes til.

Skrevet

For kommer jo ann på hva slags type hest og hva den skal brukes til. Noen steder kan du få flis gratis hvis du oppsøker der de sager.

Hovslager koster alt mellom 600 - 1000 kr pr gang. (spørd hvor flink hovslagern er).

Så blir det vel ca 1000 kr i faste utgifter til dyrlegen hvert år (tannrasping og vaksinering).

Skrevet

Jeg hadde hest inntil to dager etter jeg kom fra klinikken m småen... Da måtte jeg avlive han pga han røk en sene i foten:(

Men over til pris..

Jeg betalte 3000,- i mnd. Da var alt inkludert sånn som flis, stall-leie, kraftfor, høy/firkantballe, utslipp og evt ta inn fra luftegård hver dag. Gratis lån av lastebil til å frakte Henke til og fra travbanen. Og så fôrte de både frokost, middag og kvelds... Om jeg ikke var der selv da...

Noen mente det var i dyreste laget, men sånn var det no bare..

Dyrlege og hovslager kom jo utenom. Men jeg var så heldig at svigerfar er flink å sko og holdt på å lære opp sambo til å sko, så der var det bare skoene som kostet noe for meg:)

***R.I.P. hesten min*** Savner deg!!

Skrevet

Jeg hadde hesten min på rideskolen de siste 4 årene.. der betalte vi 6500,- per måned.. + sko og veterinær.. så 3000 var jo ingenting!

Skrevet

Så trist da! Det var jo fryktelig synd...

Tusen takk for svar alle sammen, da har jeg litt peil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...