Gå til innhold

ørebetennelse = antibiotika?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi har vært forkjølet i flere dager med feber og nå har hun klaget over vondt i ørene. er tre år. har hørt at ørebetennelse ikke behandles med antibiotika lenger???derfor har jeg drøyd å ta henne m til lege. hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var på lagevakta med dette spm sa de at ørebetennelsen bør ha vart noen dager før de gir antibiotika, for å se om det går over av seg selv...Jeg ville tatt med ungen til lege i dag..:) God bedring til jenta di:)

Skrevet

Datteren til ei venninde av meg var mye plaget med øreverk, de begynte med nesespray! Det fungerte mye bedre en anibiotika!!

Skrevet

De vil helst se det ann noen dager før de gir antibiotika, for ørebetennelse går ofte over av seg selv. Men, sønnen min har en tendens til å få ørebetennelse som ikke går over av seg selv, og må som regel få antib.

Vi har også fått beskjed om å bruke nesespray så fort han blir forkjølet, for å unngå ørebet.

Skrevet

Gutten min på 2,5 mnd fikk antibiotika han hadde øre- og halsbetennelse..

Skrevet

Kontakt legevakta du... Jenta di har det vondt..

Skrevet

De gir helst ikke antibiotika til ørebetennelse. Bruk nesespray for og åpne opp nesen og paracet mot feber og smerter.

Ørebetennelse kan skyldes virus, og da vil ikke antebiotika virke.

Halsbetennelse behandles med antibiotika raskere enn ørebetennelse, så ved en kombinasjon av begge gis det nok.

Hvis hun stadig har ørebetennelser bør du få en henvisning til Øre/nese/halslege.

Vi skal vel være glad for at det ikke pøses ut antebiotika. (hentet fra lommelegen.no) Stadig flere bakterier utvikler resistens mot stadig flere typer antibiotika. Resistens betyr at medisinen ikke lenger tar knekken på bakterien. Derfor bør vi som samfunn bare bruke antibiotika når det er helt nødvendig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...