lille je Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Smelt en god klatt smør i en kjele. Ha oppi to-tre spiseskjeer mel og rør dette sammen. La det "koke" til det blir brunt og tykt mens du rører hele tida. Pass på at det ikke brenner seg. Når du har fått en tjukk, lysebrun masse, heller du oppi vann mens du fortsetter å røre. vips har du saus. La den koke noen minutter for å fjerne melsmaken, krydre med salt, pepper, løkpulver, buljongpulver eller hva du måtte ønske. En dæsj fløte gjør seg sikkert også.
Mrs. Bouquet Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Standard enkel oppskrift. Brun hvetemel i smør, tilsett dette i kokende vann til passelig konsisten. Etter det gjør du hva du vil, koker du med en løk, tilsetter sukkerkulør for penere farge osv. Kan også ha melk eller fløte i stedet for noe av vannet.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 23. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2007 tusen takk ) da lager jeg egen isteden for den "kriseposen" jeg har kjøpt inn...hihi
jordbærsjokolade Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Hvis du skal steke ett eller annet så hell stekeskyen (hvordan skriver man stekeskjy??)over i den brune sausen, ha gjene en liten dasj soyasaus i også for god smak:)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 23. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2007 tenkte å ha i kjøttpølser når sausen er ferdig. det gir vel smak det også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå