Gå til innhold

hvordan lage brun saus?


nedtråkka kaviartubepupper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smelt en god klatt smør i en kjele. Ha oppi to-tre spiseskjeer mel og rør dette sammen. La det "koke" til det blir brunt og tykt mens du rører hele tida. Pass på at det ikke brenner seg. Når du har fått en tjukk, lysebrun masse, heller du oppi vann mens du fortsetter å røre. vips har du saus. La den koke noen minutter for å fjerne melsmaken, krydre med salt, pepper, løkpulver, buljongpulver eller hva du måtte ønske. En dæsj fløte gjør seg sikkert også.

Skrevet

Standard enkel oppskrift. Brun hvetemel i smør, tilsett dette i kokende vann til passelig konsisten. Etter det gjør du hva du vil, koker du med en løk, tilsetter sukkerkulør for penere farge osv. Kan også ha melk eller fløte i stedet for noe av vannet.

Skrevet

tusen takk :o)

 

da lager jeg egen isteden for den "kriseposen" jeg har kjøpt inn...hihi

Skrevet

Hvis du skal steke ett eller annet så hell stekeskyen (hvordan skriver man stekeskjy??)over i den brune sausen, ha gjene en liten dasj soyasaus i også for god smak:)

Skrevet

tenkte å ha i kjøttpølser når sausen er ferdig. det gir vel smak det også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...