Gå til innhold

Noen som er gode på fersk suppe her????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage det, og har vel ikke gjort det veldig ofte.

Derfor så husker jeg ikke om det skal være noe i vannet, før jeg legger i kjøttet....

Buljong?? Salt??

Noen som vet??

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å binde sammen en persillekvast, purreløk og noe selleriblader og putte oppi sammen med kjøttet, som min mor og bestemor alltid har gjort. Men det går sikkert helt fint å bruke litt buljong.

Skrevet

Har du suppekjøtt, (høyrygg f.eks.) trenger du ikke noe annet en salt.

Skrevet

Har Høyrygg ja...

Men bruker en ikke å smake til med salt etterpå??

Har'n oppi litt med en gang og??

Skrevet

ville vært forsiktig med buljong. Synes den kan sette litt "annerledes" smak på maten. Da mener jeg kjøpebuljong som pulver og terning. Ikke hjemmelaget.

Skrevet

Jeg salter litt når jeg setter på kjøttet. og smaker til med pepper og salt når suppa begynner å bli ferdig. Husk å fjerne skummet når kjøttet koker opp. (men det vet du sikkert)

Skrevet

Kjøpebuljong kan ikke måle seg med hjemmelaget. Åh, nå fikk jeg lyst på fersk suppe. Må nesten lage det neste helg tror jeg.

Skrevet

Jeg koker opp vann med 5-6 gode kraftbein, en god halvkilo bibringe og salt. Lar dette koke en halv time før jeg legger oppi kjøttet (høyrygg). Kokes halvannen time før jeg legger oppi grønnsakene + salter litt ekstra ved behov. Lagde ei diger gryte med dette i går kveld,så den står ferdig i kjøleskapet og skal bare varmes til middagen. Mmmmm:o)

Skrevet

Bare å komme hit. Kan lage litt ekstra ;o)

Skrevet

Har (dessverre) lovet guttene mors kjøttkaker i dag, men takk for tilbudet. =)

Skjønner ikke hvorfor jeg bare MÅ ha god, gammeldags norsk mat om høsten. Hmmm.

Skrevet

Fersk suppe er det et eget navn på en type suppe? Fersk suppe for vår del er hvilken som helst nylaget suppe.

Skrevet

For meg så er det en spesiel type suppe som heter det...

Men det er ikke sikkert det er slik for alle ;o)

Skrevet

Fersk suppe er klar suppe kokt på kjøtt med grønnsaker (gulerøtter, kål og purre bruker jeg). Nydelig:) Kjøttet serveres gjerne med sur og søt saus og poteter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...