Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Skal lage det, og har vel ikke gjort det veldig ofte. Derfor så husker jeg ikke om det skal være noe i vannet, før jeg legger i kjøttet.... Buljong?? Salt?? Noen som vet?? Mvh
NessaS Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Jeg pleier å binde sammen en persillekvast, purreløk og noe selleriblader og putte oppi sammen med kjøttet, som min mor og bestemor alltid har gjort. Men det går sikkert helt fint å bruke litt buljong.
prekæs Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Har du suppekjøtt, (høyrygg f.eks.) trenger du ikke noe annet en salt.
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 23. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2007 Har Høyrygg ja... Men bruker en ikke å smake til med salt etterpå?? Har'n oppi litt med en gang og??
prekæs Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 ville vært forsiktig med buljong. Synes den kan sette litt "annerledes" smak på maten. Da mener jeg kjøpebuljong som pulver og terning. Ikke hjemmelaget.
prekæs Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Jeg salter litt når jeg setter på kjøttet. og smaker til med pepper og salt når suppa begynner å bli ferdig. Husk å fjerne skummet når kjøttet koker opp. (men det vet du sikkert)
NessaS Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Kjøpebuljong kan ikke måle seg med hjemmelaget. Åh, nå fikk jeg lyst på fersk suppe. Må nesten lage det neste helg tror jeg.
-Lady Godiva- Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Jeg koker opp vann med 5-6 gode kraftbein, en god halvkilo bibringe og salt. Lar dette koke en halv time før jeg legger oppi kjøttet (høyrygg). Kokes halvannen time før jeg legger oppi grønnsakene + salter litt ekstra ved behov. Lagde ei diger gryte med dette i går kveld,så den står ferdig i kjøleskapet og skal bare varmes til middagen. Mmmmm:o)
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 23. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. september 2007 Bare å komme hit. Kan lage litt ekstra ;o)
NessaS Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Har (dessverre) lovet guttene mors kjøttkaker i dag, men takk for tilbudet. =) Skjønner ikke hvorfor jeg bare MÅ ha god, gammeldags norsk mat om høsten. Hmmm.
Mrs. Bouquet Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Fersk suppe er det et eget navn på en type suppe? Fersk suppe for vår del er hvilken som helst nylaget suppe.
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 23. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. september 2007 For meg så er det en spesiel type suppe som heter det... Men det er ikke sikkert det er slik for alle ;o)
jordbærsjokolade Skrevet 23. september 2007 #13 Skrevet 23. september 2007 Fersk suppe er klar suppe kokt på kjøtt med grønnsaker (gulerøtter, kål og purre bruker jeg). Nydelig:) Kjøttet serveres gjerne med sur og søt saus og poteter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå