Gå til innhold

Pappaperm på 5 uke, ikke en dag samvær med barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sier han har dårlig samvittighet, han har enda to uker igjen og kan fint ta det igjen, men neida, har ikke tid sier han. Er så lei av at jobb og andre ting alltid skal komme foran:(

Er jeg for snill,burde jeg sette benet ned? Jeg elsker å være sammen med babyen min,men han trenger pappa`n sin også.

Nå er han veldig mammadalt og vil helst bare være hos meg. Skulle ha reist bort et par dager jeg, så han måtte han stilt opp, men det har jeg ikke samvittighet til. Kommer bare til å tenke på om han klarer å ta seg av minsten, han har jo ikke gjørt det før.

Flere med tafatte menn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor har han ikke tid dersom han er hjemme i perm da? Da kan jo heller han ta barnet og du gjøre det han skal (om det er mulig da..).

hadde satt ned foten for lengst!

Skrevet

Syns du skal reise på shopping eller veninnebesøk hver dag fremover, fra 8-4. Synd både for gutten og pappa å gåglipp av denne viktige pappapermen!

Hos oss er pappa hjemme hver torsdag, mens mamma er på jobb. De elsker det begge to!

Skrevet

hvorfor er ikke du på jobb da når pappa har permisjon ? trodde det var poenget med pappaperm at han da har ansvaret. man meler sin egen kake ...

Skrevet

Har ingen jobb, holder på å søke.Sa opp jobben min da permisjonen gikk ut, angrer litt på det nå. Men men.

Vi driver å bygger hus, han bruker all sin tid med det, samt en del på jobb, da sjefen hans ikke har klart å finne en erstatter for han i denne perioden. Jeg vil jo så gjerne at vi skal bli ferdige med huset, men jeg hadde håpet han ville prioritere litt anderledes.

Skrevet

Da kaller jeg det rett og slett for svindel, meningen er at han får fri for å være sammen med barnet. Blir rett og slett litt provodert av slik jeg!!

Skrevet

Da kan vel du jobbe litt på huset og la han være hjemme med babyen....... Ellers bruker han jo all sin tid på dere (bygge hus og forsørge). Jeg ville iallefall ikke klaget over innsatsen hans i forsøket på å få han til å være mer sammen med babyen.

Skrevet

Svindel...hallo.Man har da krav på på pappapermisjonen sin selv om mammaen også er hjemme????

Klager absolutt ikke over innsatsen hans, syntes bare det er så leit at han ikke en gang i uka kan være sammen med barnet sitt.

Men vil tro at det blir bedre når gutten blir større, er mange pappaer som sliter med barna når de er så små, de blir usikre og vet ikke helt hva de skal gjøre.

Skrevet

Jeg tror en god del pappaer synes babyene er mere "moro" når de blir eldre. Det er synd, men får håpe pappaen etterhvert innser godene med et godt og tett forhold til barnet sitt :-). Skjønner også at dere vil bl ferdig med huset, jaja.

Skrevet

Nå må du lese ditt eget spørsmål jente!! Jeg sier det er svindel at han ikke tilbringer betalt permisjon sammen med ungen, som er meningen (det var det jeg svarte i fht) og IKKE at pappaer der moren er hjemme ikke skal få permisjon!!!! Permisjonen er til for at pappan og barnet skal være sammen. Og jeg kaller det svindel når han bygger hus i stedet ja, da betaler vi han (skattepenger) for å bygge sitt eget hus!

Skrevet

Ja ja,du må jo få mene, men dette ble det vel litt mye drama over syntes jeg. Når det er snakk om skattepenger er det vel nok av de som gjør verre ting enn å bygge hus i permisjonstiden. Det kunne blitt en helt annen tråd.

Skrevet

Kankje vi skulle gi henne litt mer støtte, enn å begynne med at det er svindel blablabla.. skattepenger blablabla.. Djiis.. En helt annen sak det der. Svindel kanskje ovenfor barnet sitt derimot.. Ta deg en ordentlig prat med han, barnet og du har godt av litt tid fra hverandre, og han har godt av å bli kjent med barnet sitt alene og lære selv. Sett ned foten! greit at dere bygger hus, men en time eller to i ny og ned alene med barnet har både du, han og ungen godt av. og det har alle TID til.. Han går glipp av en viktig tid hvor man knytter bånd, han har vært med på å få ungen, da man han nesten ta ansvaret også..

Lykke til! :)

PS. Vet GODT hvordan du har det. Har en tafatt kar her hjemme også, men no har jeg gitt han ett realt spark i ræva! ;)

Skrevet

Dette ble veldig krast fra min side. Jeg mener selvfølgelig at han burde bruke mer tid med sønnen sin, bare at hans alternativ bruk av tiden ikke så ut til å være av egoistisk motivert. Håper det ordner seg.

Skrevet

Takk for støtten dere, og dere har så rett, han burde absolutt ta et par timer om dagen med sønnen sin, noe han sier han skal gjøre, men det blir bare snakk, så lenge jeg er hjemme.

Men nå skal jeg virkelig bite tennene sammen, stikke av et par timer om dagen, da gjør jeg meg selv også en bjørnetjeneste:)

Skrevet

En god unnskyldn å dra på arb.kontoret vedr søking, og bli borte en stund, ev delta på arb.søkerkurs ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...