Piipii Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Vi mistenker at sønnen vår på 6 uker kan ha dette, så trenger litt hjelp fra dere som har erfaring med dette. I straten trode vi han hadde kolikk, da han var veldig urolig spess på kvelden. (pg ja han har nok vært plaget med en del luft i magen) Grunnen til at jeg mistenker kiss er fordi: * Vi måtte/må bære på han konstant på ettermiddagen,kvelden og på natten når han våkner. På dagen er han mye bedre og kan ligge litt alene. * Han har veldig vannskelig med å sovne og for at han skal gjøre det må vi bære på han. På kvelden kan dette ta flere timer. Han sover dårlig på dagen/kvelden * Han gulper noe helt sinnsyk, noen ganger ser det ut som han faktisk kaster opp. * han har mistet det meste av håret i bakhodet (ikke nederst i nakken) * Han er generelt veldig misfornøyd når han er våken. * Vi var hos kiropraktor med an ang kolikken og han sa han var veldig stiv i nakken og ryggen. * Han er veldig urolig ved puppen, kaster hodet fram og tilbake Kan dette være tegn på kiss/kidd? Hvordan går jeg nå videre fram for å få undersøkt dette? Er det fortidlig å gjøre noe med det nå? (syns de fleste jeg har lest om som har dette har vært rundt 3-4 mnd når de har blitt behandlet) Hvis man f.eks går til en osteopati, kan hun bekrefte helt sikkert om han har det eller ikke? Noen som har noen å anbefale? (jeg bor i Oslo) Hvor mye koster behandlingene, og hvor mange trenger man? Oj dette ble mange spørsmål, men blir veldig takknemmlig hvis noe vil svare og evt dele litt erfaringer:)
Space Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Høres ut som sønnen din kan ha kiss... Har en sønn med kiss. Har gått til behandling hos Bente Norheim v Abilsø fysioterapi. Hun er manuellterapaut, og er veldig dyktig. Tok bare direkte kontakt med henne, og bestilte time. Dere trenger ikke henvisning og timene er gratis. Vi tok kontakt da lillemann var fem mnd, fikk forståelsen at det er lurt å starte behandling tidlig, for da trenger de generelt færre behandlinger. Sønnen vår var såpass dårlig at han har trengt flere behandlinger enn normalt, men er per i dag helt frisk. Ellers finner du jo også mye info på kiss-kidd.no, og der ligger det vel også en liste over behandlere. Bare å spørre, hvis det er noe mer du lurer på:-)
Gjest Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 kan høres slik ut ja. Vi var hos Ute imhof på barnelege senteret i oslo.Er spesialist på dette. Ellers er Bjørn Helgar flink(også spesialist innen dette)Driver på Ahus tror jeg. Bare å ringe direkte.
dama Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 syns du bare skal ringe en manuellterapaut, jeg.. ikke vent.. pga lite informasjon fikk ikke jeg sønnen min til behandling før han var 7 år gammel... viktig å få gjort noe med det så tidlig som mulig, så det ikke setter seg som personlighetstrekk i stedet og de får en dårlig oppvekst..
Piipii Skrevet 23. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2007 Ok, får ta en tlf i morgen da tenker jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå