Gå til innhold

Baby og narkose? Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 2 mnd skal opereres om en uke for navlebrokk. Hun må faste i 6 timer før narkosen. Gruer meg til det da hun jo er vant til minst ett nattmåltid, og får jo ellers mat når hun vil...

Noen som har erfaring med narkose, fasting og babyer? Vi vet at vi skal møte på sykehuset kl 06.45 men det er jo sikkert ikke da operasjonen er, den kan jo godt være kl 12... og en baby kan jo ikke gå uten mat så lenge. Det sto at man kan gi vann eller saft fram til 2 timer før operasjonen. betyr det da at man kan gi morsmelk også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke morsmelk....det ville vært merkelig. For det er mat for en så liten baby.

Men helt ærlig, har du ikke fått noe info om dette fra sykehuset????? Du bør i så fall ta kontakt med dem, ikke få råd fra ukyndige her (inkl. meg selv). Er jo kjempe alvorlig hvis du følger et feil råd herfra. Vi er ikke leger!!!!!! Ta telefonen, du.

Skrevet

Jeg har sendt sykehuset mail fordi de svarer aldri når jeg ringer, men de har ikke svart på mailen heller. Har fått litt info men det er for voksne eller større barn, ikke noe om babyer. Bare litt oppgitt.

Skrevet

hvordan ser navlebrokk ut?? er redd min datter har det.

Skrevet

Navlen står ut som en ballong. Prøv å klem på den med flat hånd forsiktig og se om den blir værende inne en stund. De popper ofte ut igjen hvis ungen skriker eller trykker. Dersom den popper ut igjen med en gang du slipper eller er veldig stor (min datters er nesten som et egg) bør du vise den til fastlegen. Vanligvis går navlebrokk inn av seg selv i løpet av første leveår uten at man gjør noe med den, men noen ganger må det opereres.

Skrevet

lillemann ble operert da han var nesten 3 mnd. fastet 6 timer før operasjonen.. var noen tøffe timer der han ble veldig sint og urolig,men det hjalp og gå tur med han i bæresela,slik at han fikk konsentrert seg om noe annet enn det og være sulten. han fikk også sukkervann.. intravenøst og via sprøyte som ble sprutet i munnen hans..

Skrevet

Ok, har tenkt på dette med bæresele, men min blir egentlig lett sulten av å henge rett i matfatet så vi får gå noen turer med vogn - om det så blir midt på natta!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...