storemei Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Hei der... Er invitert på jentekveld, ikke fest, er på en ukedag uten alkohol. Vi blir 5 jenter/damer. Jeg kommer til å ta med jenta mi (4 mnd), har ikke prøvd å gi henne mm av flaske før og orker ikke begynne med det nå. Er litt engstelig for at de andre vil synes jeg er hønemor som ikke lar pappaen passe lillemor mens jeg koser meg på jentekveld. Hva mener dere?
snartmammapåny Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Er det da så ille om vennindene dine synst du er hønemor?? Viktigeste er jo at du føler deg komfortabel med situasjonen. Å være hønemor er vel ikke nødvendigvis en negativ ting, har jo bare noe med at man er litt forsiktig og kasnkje ikke så trygg på situasjonen ennda. Er mulig de andre ikke vil ha babyen der da, for om du har med babyen så er du nok i mamma modus, og kvelden vil kanskje mye dreie seg om babyen. Mens om du drar alene så er du kasnkje mer den samme "gamle" deg. Om du sjønner hva jeg mener... HAr selv latt pappaen passe småen når jeg har vært på jentekveld besøk, er herlig å reise alene litt og, selv om jeg en gang måtte reise hjem tidlig fordi småen var så vanskelig. OG det er ikke så stress å gi flaske, om du ikke orker å pumpe deg så kan du jo bare gi mme. Et siste argument er nok det at pappaen har nok godt av litt alene tid med babyen. Pappaer blir ofte litt overkjørt av oss mammaer den første tiden så litt alene tid der de får følelsen på å være der for babyen er gull verdt. I tillegg så føler kanskje pappaen at han og kan bidra litt, og ikke bare mammaen. Men for all del, er du som må kjenne på hva du vil, er ikke vits å reise på koslig jentekveld om du skal sitte å lengte etter babyen hele kvelden. Da blir jo hele opplegget med å reise bort og kose seg ødelagt og du hadde nok kost deg mye mer om babyen hadde vært med;)
Mrs. Bouquet Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Er du mest komfortabel med å ha henne med, så ha henne med.
storemei Skrevet 22. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2007 Takk for svar:-) tar nok tulla med ja, hun pleier å sove fint i baggen sin, så får jeg prøve å begrense babypraten og fokusere på jentene!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Men hvorfor ikke la pappa'n få litt alenetid med babyen????
Gjest Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Hvis du har lyst til å ha henne med og syns det er enklest.. så har du henne med! Venninnene dine syns sikkert bare det er koselig! Det hadde jeg syns iallefall.. =)
Moi 32 Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 jeg syns du skal drite i hva andre syns om det passer best å ta tulla med, men syns også det er kjempeviktig å trene på å være litt borte fra hverandre!! +la pappa og tulla få meget viktig alenetid!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå