Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 men jeg har begynt på jobb igjen, så jeg må nesten.. hun spiser 4 måltider i løpet av en dag, med pupp i mellom. hun klarer seg fint uten puppen når han har henne da. men i dag fikk hun bare en brødskive til frokost og et lite grøtmåltid i løpet av dagen, til jeg kom hjem kl 19. han vet jo hva hun skal ha, har til og med skrevet liste til han med hva og når. i tillegg er hun alltid sår etter en dag med han, det blir hun sjelden når jeg har henne. i dag hadde han skiftet bleie 2 ganger bare (telte bleiene i går for å se om jeg måtte kjøpe mer i dag). ofte er hoppestolen plassert foran tv'n når jeg kommer hjem.. jeg sier i fra til han, men får så dårlig samvittighet, for maset mitt får han til å føle seg som en dårlig far.. er det slik vi mødre føler det når vi må la andre enn oss selv ha ansvaret for vårt mest dyrebare? eller er det bare jeg som overdriver? hun overlever jo..
Gjest Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Jeg tror listen får ham til å føle at du ser på ham som en dårlig far...Det er ikke OK at mammaen skal bestemme alt i forhold til barnet. Han sitter ikke barnevakt, han er pappaen og har mye han skulle ha sagt mtp mat o.l. SKjønner at det er vanskelig for deg, siden du sikkert har hatt hovedansvaret til nå, men nå er det viktig at du tar et skritt tilbake og på den måten tilrettelegger for et ok far/barn forhold. Hun kommer til å ha glede av det hele livet. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 jeg er helt enig med deg, men det er så vanskelig å "gi slipp" på en måte, hehe. han sa selv at lista var grei å ha, for han er et stort rotehue, så hvis jeg ikke hadde skrevet den hadde han ringt meg flere ganger i løpet av en dag. jeg bestemmer jo ikke alt, men jeg kjenner rutinene hennes. og det er jo en fordel at hun får mat og tørre bleier.. huff, visste ikke at det var så vanskelig:( aller helst vil jeg være hjemme med henne hver dag til hun begynner i barnehage. men det er nok best at han får ta ansvar han også. du har rett.. *synes synd på meg selv*
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Jeg syns det var bra at du skrev liste. For meg ville ikke det handlet om at han var en dårlig far, men at det er viktig at ting forblir forutsigbart for barnet fordet om mor ikke skal være hjemme lengre. Og barnet må jo få måltidene sine! Ikke alltid at far har oversikt over dette. Og noen ganger snakker man jo for døve ører også så... Hva gjør pappaen og jenta deres iløpet av dagen da? Kanskje oppmuntre han til noen aktiviteter?
Gjest Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 JEg synes dessuten at det suger at hs ikke har opprettet en egen støttegruppe for damer hvis perm er over...Det er grusomt, men bare det første av mange grusomme skritt før vi ikke lenger har noenting vi skulle ha sagt angående barna våre..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 ånei, så slemt sagt sweet! nå fikk jeg tårer i øynene.. tenk når hun blir fjortis da.. iiik.. ååh buhu, lille jenta mi ;o)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 Uff jg gruer mg litt også til å overlate knøtten hele dager med pappan... han er så lat og sitter foran tvn så lenge han bare kan - mens knøtten ligger på gulvet.. Viss han ikke vil ligge på gulvet så sitter han i fanget på han mens han ser på tv..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #8 Skrevet 22. september 2007 ja det er slik min også er.. vil helst bare være hjemme. et par ganger har han funnet det for godt å dra ut på lekeplassen rett utom da. hi
MORsom Skrevet 22. september 2007 #9 Skrevet 22. september 2007 Har han henne hver dag? er det for en periode f.eks fedrekvoten? i så fall ville jeg latt dette påvirke beslutningen min om hvordan situasjonen bør takles videre.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #10 Skrevet 22. september 2007 nei det er ikke hver dag, det er et par kvelder i uka, i tillegg til helgene. helgene er altså hele dagen da. hva mener du? hva hadde du gjort? hi
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #11 Skrevet 22. september 2007 Stakkars fedre som har slike dominerende damer sier jeg bare. Jeg hadde blitt forbanna om mannen min hadde tenkt slik om meg. Et barn har to foreldre. Du er ikke bedre enn far - for en innstilling!!
MORsom Skrevet 22. september 2007 #12 Skrevet 22. september 2007 Om det hadde vært hver dag så hadde det jo ikke fungert om ungen ikke får nye bleier eller mat.... Intil barnet selv kan snakke er det du som er stemmen så dersom du mener at barnet får for lite mat/stimuli/bleier må du ta opp dette med samboeren din uten å bli for hysterisk... om du skjønner :-) Pappane må få lov til å gjøre ting på sin måte men primær behovene til barnet må være dekket.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #13 Skrevet 22. september 2007 haha dagens anonyme kranglefant, velkommen!(?) jeg har jo ikke sagt at jeg er bedre enn han, men når hun bare får halvparten av den maten hun er vant til, og blir sår nedentil, så kjennes det litt i mammahjertet mitt. ja, jeg er kanskje litt dominerende på det området, men ikke uten grunn. han er en litt tafatt mann, og noen ganger trengs feks lister.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #14 Skrevet 22. september 2007 ja det er mitt poeng også. jeg lar han få gjøre ting på sin egen måte, men jeg vil jo helst at han skal GJØRE dem også
gerd Skrevet 22. september 2007 #15 Skrevet 22. september 2007 Kranglefanter ordlegger seg ofte feil:-) Jeg skjønner mammahjertet ditt - og det er mange ulike fedre. Prøv å snakke med han på en god måte så kanskje det blir bedre? Ikke krangle og gi inntrykk av at du ikke stoler på han. Kanskje det funker?? Ellers er jeg ikke så veldig flink til å råde folk når jeg ikke kjenner dem;-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #16 Skrevet 22. september 2007 jeg har sagt ifra til han, men han innser ikke problemet, om vi kan kalle det det. men ungen overlever da, jeg stoler jo på han. blir bare litt frustrert, for han er ingen dårlig far, bare veldig sløv. vi krangler ikke om det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå