-Hengebuksvinet- Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Og lar dere av og til 5-6 åringer sitte uten pute/bilsete? Jeg var nok litt krass mot en jeg kjenner i dag, som skulle kjøre en av guttene våre hjem etter en fotballkamp i dag. For der satt gutten for det første framme, for det andre uten pute og for det tredje lå bilselen helt oppe på halsen hans. " Tørr du virkelig å la andres barn sitte framme", sa jeg. Hvorpå hun svarte: "Jeg kjørte så forsiktig, og det er jo bare 2 kilometer". Da måtte jeg bare bemerke: "Det er jo ikke alltid det som teller. Jeg møter idioter på veien hver dag". Jeg hadde aldri latt noen andres barn sitte i forsetet, men kanskje i nøden latt mitt eget barn gjøre det. (Har ikke gjort det ennå, da jeg er veldig forsiktig). Men hva mener dere? Er det ok å si fra?
Gjest Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Det er ok å si fra og unødvendig risikabelt å plassere barn foran airbag og uten barnestol. Ikke mange år siden ei jente ble drept av en airbag utløst av et lite uhell på en parkeringsplass.
Gjest Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Jeg synes det er ok å si ifra, men du har jo selv en del ansvar her, da. Du burde vel sørget for at de som skulle kjøre gutten din hjem hadde fått låne sete/pute.
På vei igjen <3 Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Jeg lar ikke 7 åringen sitte fremme i bilen med airbag. Han får sitte fremme i den som ikke har det. Sitter svært sjeldent uten pute, og ALDRI fremme uten pute. Sier seg selv at de minste heller ikke gjør det. Er det ikke 140 cm grense på å sitte fremme i bil med airbag?
Gjest Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Jeg gjør det overhodet ikke! Her sitter ungene i bilsete - uten unntak! Jeg ville absolutt sagt i fra ja, bilsikkerhet er viktig, enten det er 100 m eller 10 km..!
-Hengebuksvinet- Skrevet 22. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2007 de har ekstra pute. Vi bytter ofte på kjøringen, og jeg også har ekstrapute.
Gjest Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 ...skal ungen min sitte på med noen, sender vi med bilsete eller sørger for at han sitter riktig sikret..!
-Hengebuksvinet- Skrevet 22. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2007 Om det er noen dere ofte bytter kjøring med, og som tidligere har sagt at de har ekstra pute?
SuperGlad Skrevet 22. september 2007 #9 Skrevet 22. september 2007 vil bare påpeke at i en bil med airbag kan barnets hode bli regelrett kappet av hvis man koliderer å airbagen utløses.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå