Gå til innhold

store soveproblemer, hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 4 måneder, og vi sliter fryktelig med søvnen. Han har vært slik fra fødselen av, umulig å få han til å sovne, og sovner bare ved puppen om natten og bare om han blir trillet i vogn ute på dagtid. Jeg har ikke gitt han den uvanen sånn uten videre, prøvd veldig mye for å få han til å sove, men fikk jo hele tiden beskjed om at ting måtte gå etter barnets behov i begynnelsen og at ting kom til å gå seg til osv. Men det har ikke gått seg til noen ting, og han våkner hver eneste time hele natten igjennom. Slik skal det ikke være med en 4 måneder gammel baby? Det nytter ikke å roe han ned hverken i sengen eller om man løfter han opp, det eneste som nytter er puppen og atter puppen. Selv om han har sovnet ved puppen så kan han våkne igjen etter 3 minutter når han har blitt lagt ned. Dette fører jo til småspising natten igjennom, dårlig apetitt på dagtid, og jeg er utslitt etter å ikke ha sovet mer enn 1,5 time i strekk på snart 4 måneder.

Jeg har prøvd tillegg, samsoving, egen seng, byssing, pakke han tett, helt mørkt, svakt lys, at pappaen går inn når han våkner, ALT bortsett fra skrikekur. Noen som har hatt lignende problemer, eller som har noen gode råd? Det kan jo ikke fortsette slik, jeg har ingen tro på at det går seg til lenger.. Er skrikekur den eneste løsningen? Og babyer skal vel være 5 måneder før det gjøres? Det blir med veldig tungt hjerte jeg gjør det isåfall. Setter pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nå måtte jeg bare svare deg, for dette kunne vært meg for 1 år siden.

Vi fikk også ei tulle som ikke skulle sove! Hvertfall ikke andre steder enn på puppen eller på brystet, da. Jeg aner ikke hvor mange timer jeg har ammet, men det er mange ganger fler enn hva jeg har sovet!

Nå i ettertid ser jeg jo at vi ikke var "strenge" nok, selv om vi trodde det, da. Er ikke lett med en liten som skriiiiker.

Men er du sikker på at han spiser nok av gangen? For hvis han tar flaske så ville jeg nok prøvd å pumpe meg, evt gitt erstatning om du ikke klarer å pumpe. Da får du en peiling om hvilke mengder han får av gangen.

Du vet, småspising gjør jo at en ikke blir hverken ordentlig mett eller sulten. Blir bare sånn vedlikehold og kos liksom..

Du klarer ikke sove med han i sengen din? Ikke sikkert du vil heller, for den saks skyld assa, men det er bedre å sove dårlig enn å ikke sove liksom. Så kan du ligge å amme han, tenkte jeg på..

Nei, det er ikke lett assa, og jeg har ingen veldig gode råd. Vi sliter faktisk fortsatt med søvnen, nå er hun 15 mnd her. Det hende hun sover gjennom hele natten, men det er heller unntak enn regelen.

Ikke veldig oppmuntrende kanskje, hehe;)

Men prøv å pumpe deg eller gi mme, og kanskje det er på tide for gutten din med grøt? Mange som merker bedre søvn av det=)

MASSE lykke til, det går over før de er konfirmert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...