cocochin med to små Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Har en gutt på 4 måneder, og vi sliter fryktelig med søvnen. Han har vært slik fra fødselen av, umulig å få han til å sovne, og sovner bare ved puppen om natten og bare om han blir trillet i vogn ute på dagtid. Jeg har ikke gitt han den uvanen sånn uten videre, prøvd veldig mye for å få han til å sove, men fikk jo hele tiden beskjed om at ting måtte gå etter barnets behov i begynnelsen og at ting kom til å gå seg til osv. Men det har ikke gått seg til noen ting, og han våkner hver eneste time hele natten igjennom. Slik skal det ikke være med en 4 måneder gammel baby? Det nytter ikke å roe han ned hverken i sengen eller om man løfter han opp, det eneste som nytter er puppen og atter puppen. Selv om han har sovnet ved puppen så kan han våkne igjen etter 3 minutter når han har blitt lagt ned. Dette fører jo til småspising natten igjennom, dårlig apetitt på dagtid, og jeg er utslitt etter å ikke ha sovet mer enn 1,5 time i strekk på snart 4 måneder. Jeg har prøvd tillegg, samsoving, egen seng, byssing, pakke han tett, helt mørkt, svakt lys, at pappaen går inn når han våkner, ALT bortsett fra skrikekur. Noen som har hatt lignende problemer, eller som har noen gode råd? Det kan jo ikke fortsette slik, jeg har ingen tro på at det går seg til lenger.. Er skrikekur den eneste løsningen? Og babyer skal vel være 5 måneder før det gjøres? Det blir med veldig tungt hjerte jeg gjør det isåfall. Setter pris på svar.
Leandermamma Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Stakkers dere!!! Jeg har egentlig ingen kjempegode råd å gi deg, men har du prøvd å ta vognen inn på soveromet og legge han i den? Ta dørmatten (!) eller feks en skjøteledning og legg den på gulvet forran vognen og så kjører du vognen frem og tilbake over dørmatten/ledningen. Da vil det humpe litt når du triller, nesten sånn som det gjør når du triller ute. Da kan du jo samtidig ligge i sengen og trille frem og tilbake når han våkner om natten. Du kan jo også legge en av gensrene dine oppe i vognen slik at han får litt mammalukt rundt seg( hvis du ikke allerede har prøvd det trikset). Virker på meg som at han har et voldsomt suttebehov. Bruker han smokk? Hvis ikke, er det bare til å begynne å øve med den. Det løste nesten alle søvnproblemene her i huset. Min lille gutt tok den ikke før han var 3,5 mnd,men nå kan han sutte seg i søvn med den og ikke med puppen min!!! Kan han ha litt kolikktendenser også? Ville tatt meg en tur til en kiropraktor. Det skader ingen og han kjenner fort om gutten har spenninger eller låsningeer i kroppen. Alt må prøves!!! Ønsker dere lykke til!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Vet ikke om du har begynt å gi han litt grøt ennå, men det kan kanskje hjelpe. Har også hørt at noen har teipet fast en barbermaskin til senga pga. during og lyd. Sette på støvsuger har jeg også hørt om. På dgtid kan det kanskje hjelpe med en bæresele. Kan legge han i senge eller vongna etter at han har sovnet. Lykke til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå