Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annet innlegg her.

Jeg satt nemling å tenkte på det på vei hjem fra jobb på fredag.

Jeg jobber i barnehage og hadde hatt en veldig hektisk dag på fredag, da jeg satte meg i bilen for å kjøre hjem, var jeg helt pumpa, satt noen minutter før jeg i det hele tatt orket å starte bilen.

Vi har en del røykere på jobben, og jeg må si jeg misunner dem det 5-minuttet de tar i ny og ne.

Ikke at jeg misunner dem å røyke, men bare det å gå ut i noen minutter, få litt frisk luft og klarne hjernen, det hadde gjort godt.

Men jeg føler ikke at jeg bare kan gå i fra for å trekke frisk luft, liksom.

Mens røykerne tar seg en 2-3 pauser i løpet av dagen, i tillegg til den halvtimen vi alle har.

De er flinke til å ta det når det passer, så det er ikke det som det går på.

Men hvis alle vi 3 på avdelingen var røykere, ville det jo blitt ca 45 minutter til sammen, som en av oss var borte fra avdelinge. Syns det er mye jeg.

Så egentlig mener jeg at røykerne kan kutte ned tilsvarende minutter som de har vært ute og røykt, på den vanlige pausen sin.

Syns ikke de skal ha flere pauser enn oss ikkerøykere.

Og siden dette er i barnehage, og de må gå utenfor barnehagens område for å røyke, så går det fort mer enn et 5-minutt også.

Hva syns dere? (Både ikkerøykere og røykere)

Hvordan gjøres det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i pausa kan de røyke så mye de vil.... men ikke ellers... det hadde ikke blitt godtatt i vår barnehage.... jeg har røyke selv, men røyka sjelden på jobb i det hele tatt... kun dersom jeg kunne sitte ute i sola og nyte en røyk..

Skrevet

Jeg personlig ser ikke problemet med røykere. Selv om ikke jeg røker tar jeg meg pauser sammen med de. Skravler og koser oss =0) godt med ett avbrekk =0)

Skrevet

Da jeg jobbet i bhg røyket jeg ikke.

Selv om jeg røyket før jeg gikk inn i bhg (gikk som oftest til jobb) så tok jeg aldri pauser for å gå å røyke.

I den bhg er det ikke lov til å røyke i jobbtiden pga astma og allergi (+andre plager) hos barn.

De kunne ikke si hva jeg gjorde før jeg gikk på jobb, men når jeg var kommet der overholdt jeg reglene.

Jobbet der i 3år og hadde aldri ett problem me det.

Skrevet

Joda, det er koselig med avbrekk, men vi kan ikke gå samtidig fra avdelingen, vi må gå en og en. Og da blir det ikke til at vi ikkerøykerne går ut for å trekke frisk luft.

Skrevet

når man har en jobb hvor man kan gjøre det, så synes jeg og det er greit.... men i en bhg er det full aktivitet hele dagen..... da kan ikke alle tre på avdelingen stå ute og ha pause fordi 1 røyker.... :o)

tror kanskje ikke foreldrene hadde vært helt fornøyd da....

Skrevet

Ta med deg en annen ikke-røyker fra en annen avdeling ut å trekk frisk luft...sku bare mangle at ikke dere kan gå ut å ta noen ekstra pauser,selv om dere ikke røyker?!

Gå ut å skli litt på sklia eller klatre litt i trærne?!! ;p

Jeg skjønner egentlig ikke at de som jobber i b.hage/sykehus og på sånne plasser gidder å røyke i arbeidstiden,det stinker jo så grusomt.. :/

Må bare si at jeg røyker litt selv,men ikke når jeg er på jobb..jeg jobber i en butikk..

Skrevet

jeg synes ikke småpauser er greit, når en jobber i barnehage.,... jeg hadde ikke likt det om pluselig noen var gått ut nå og da.... ting skjer fort i barnehagen

Skrevet

Jo, vi andre burde jo gå ut og trekke frisk luft også.

Men da blir det jo fort 45 minutter hver dag, som vi er en mindre på avdelingen. Og det syns jeg ikke er greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...