Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Man skal jo støtte opp babyenes hode når man holder de, men om man ikke gjør det, hva skjer da? Får de noen senskader av det, eller er det bare ubehagelig der og da?
Bægge dætern Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 vet ikke svaret, vet bare at i andre (altsa noen) ikke-vestlige kulturer er det ikke vanlig å ta hensyn til dette.........andre som vet hvorfor eller hvilke konsekvenser det eventuellt har?
mammantilMathias Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 det var rett og slett et meget lurt spørsmål det der. har aldri tenkt over det, og aner ikke hvorfor... Det er liksom bare sånn det er... he he
Willy Wonka Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Ikke sikker, men tror det har noe med at babyens hode er så skjørt, og ved å holde hodet/nakken så beskytter man evt. sleng på hodet. Evt skader på nakken som også er et sårbart ledd/part av kroppen. Bare gjetting her... En annen ting er vel bare å tenke seg selv...veldig ubehagelig for de små å ikke kunne holde nakken, derfor får de hjelp. I ikke-vestlige land er de kanskje ikke så opplyste som vi er her i vesten??
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Vi er vel kanskje ikke såå opplyste vi heller da som ikke vet hvorfor, men bare blindt følger tradisjon? Jeg har ikke hørt hvorfor jeg heller og følger rådet selv. Men, hvis jeg skal tenke logisk vil jeg anta at det er viktig å støtte hodet for ikke å få nakkesleng, skiveutglidninger osv selvom det sjelden skjer. Babyers hode er jo ganske stort i forhold til resten av kroppen og kan lett bikkes i uheldige stillinger.. Så jeg vet ikke sikre fakta, men har vel alltid tenkt dette for meg selv.. Vi store synes jo heller ikke det er særlig behagelig å få hodet slengt rundt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå