Gå til innhold

Karrieredilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd jenter.... Jeg skal søke meg ny jobb pga trives ikke der jeg jobber nå. Dårlig miljø og mye press, stress og prestisjejag. Er økonomi-utdannet (mastergrad). Lurer på om jeg skal velge en godt betalt jobb der jeg bruker utdannelsen min optimalt, men er redd den er stressende og tung. Eller skal jeg ta en "dårligere" jobb der jeg ikke vil få utfordret meg selv veldig, men som jeg vet jeg takler og vil trives i? Føler jeg må velge mellom å ha "karriere" noen år til eller å roe ned allerede nå. Sambo er veldig karriere-bevisst. Har ikke barn ennå, men de kommer nok om 3-4 år tenker jeg...Er i slutten av 20-årene.

Er så lei meg og trenger virkelig råd og oppmuntring, jenter! Vet dette ikke er baby-relatert, men her kan man jo snakke om alt...

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penger er ikke alt, jeg ville valgt en jobb jeg kunne trives i.

Men selv er jeg en person som ikke trives dersom jeg ikke får utfordringer og får utvikle meg, så jeg personlig ville nok valgt en slik jobb, men du vet best hva du trenger for å kunne trives.

En bruker mye tid av livet sitt i jobben, og da er det jo en fordel å trives...

Har hatt flere jobber hvor jeg har trivd, og det er ingenting som er så pyton som å grue seg til neste arbeidsdag.

Ha ha en jobb hvor en gleder seg til å gå på jobb er det mest optimale

Er selv i slutten av 20 årene, men har 2 barn så det kan jo være at jeg tenker litt anderledes enn om jeg ikke hadde hatt barn.

Skrevet

jeg ville nok også prioritert trivsel!

er midt i 20 åra, og holder på med utdanning nå, er fortsatt ikke helt sikker på hva jeg vil bli når jeg bli stor! men det er viktig for meg at jeg blir utfordra, (ellers så går jeg lei etter noen år) og at jeg trives!

hvis du skaffer deg en jobb med mye ansvar og stress, er det ikke sikkert arbeidsplassen setter så stor pris på en graviditet og svangerskapsperm! og da er det garantert ikke morsomt å måtte bli sykmeldt pga kynnere og bekkenløsning, hvis kollegaene/sjefen ikke er så forståelsesfulle..

men du har vell mulighet til å se deg litt om i arbeidsmarkedet! kansje du finner en fin mellomting?? :)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Skjønner dilemmaet ditt, men har ei veldig klar oppfatning av at penger ikke motiverer i stor nok grad i lengden - tanken på at "jaja, jeg tjener nå i alle fall bra" er ikke nok til at du spretter opp av senga om morgenen, klar for en ny dag på jobb. Trivsel er alfa og omega.

Men samtidig, er det slik at det ene utelukker det andre? Jeg mener; går det ikke an å finne en jobb der du får brukt kompetansen din, får ok lønn og samtidig har det bra? Det hadde vært flott, da=)

Når dere kommer til det med barn om noen år, kan det fort være at du vil roe ned karrieren litt. Selv jobber jeg nå 115% stilling, men har planer om å kutte ned til 75 - 90% mens jeg har små barn. Venter førstemann i januar.

Uansett - lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...