Gå til innhold

Helvetesild...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt/har ett utslett som heter Helvetesild? Var hos legen i går og fikk det konstatert at jeg har det.. Helt utrolig... Er i uke 18 nå og har allerede vært syk i hele sommer med infeksjoner og bakterier i hasen osv... Det er så sinnsykt vondt og fordi jeg er gravid kan jeg ikke få medisin for det. Legen mente det fort kunne ta tre-fire uker før det forsvant... Føles ut som jeg har ett ferskt operasjonssår.. Fikk bare en bedøvende krem for å smøre på, men det funke rikke lenge..

Noen som har tips/råd til hva jeg kan gjøre for å lindre det litt? Dele erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg jobber på et sykehjem hvor en av pasientene våre hadde helvetesild.

Tingen er å smøre godt med ren Aloe Vera , det skal visst hjelpe.

Vi brukte det hvertfall 2 ganger om dagen.

Du kan jo prøve det, for det er jo helt ufarlig værtfall:o)

Håper du snart blir kvitt det, for det såg ikke noe godt ut nei.

Skrevet

Urter kan hjelpe.. f.eks Linnea eller kamille e.l. Legg en klut i tevannet og la det trekke i noen min. Legg kluten på utslettene og la det ligge noen min. Virker bakteriedrepende og lindrende! Lykke til!!

Skrevet

Hvitevask skal også lindre kløen.. Syns det er rart de ikke har gitt deg noe smertestillende. Ta noen paracet for å lindre smerten, ring legen og hør hva du kan da. Selve utbruddet vil vare i en uke ca, men det tar laaang tid før det tørker ut og rura forsvinner.. Ønsker deg god bedring!!!!

Skrevet

Takk for gode råd.... Er så sinnsykt vondt. Kjøpt hvitvask nå.. funker litt... Joda de har medisin og slikt som skal ta det, men går ikke så lenge jeg er gravid vettu.. Da måtte det bare gå sin gang....

Fikk en krem som er bedøvende da, men jeg synes ikke den funka noe særlig....

Skrevet

rengjør daglig med vann, smør med brulidine salve som du finner på apotek (den renser såret og holder det rent) ¨legg gjerne en frottevaskeklut eller kompresser over slik at du holder det rent og unngår gnissing mot såret. Denne behandlingen har vi god erfaring med i hjemmesykepleien. Jeg er selv sykepleier

Skrevet

jeg smurte på bacimycin sårsalve hver dag (funker sikkert også m brulidin) og satte på ren kompressor (eller hva det heter...sånn gas-bind lignende plaster-lapp)

hadde det noen uker.. den gang var medisinen veldig dyr, så droppet det (8-10 år siden) det er vel sånn at det går på nerve-systemet, på en måte (får det bare på ene halvdelen av kroppen) ...så husker at høy lyd og stress og støy gjorde det værre.samme m mye aktivitet. så ta det m ro en stund og plei deg selv.

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...