Gå til innhold

Hva har dere i vognen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt lammeskinn + dyne til nå, men lurer på å skifte til dunposen. Men er litt redd det skal bli for varmt. Hun er 14 mnd og sover i vognen i bhg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt frem voksiposen nå med sommerdyna i..

Skrevet

Ingenting hun har på seg Reima dressen når vi har vært på farten de siste dagene så den holder henne varm og god =0) 15 måneder.

Skrevet

I dag sov hun i odenwalderen og var akkurat passe god og varm når jeg tok henne opp. Har frem til nå brukt lammeskinn og dundyne.

Skrevet

i bhg ligger han med lammeskinn, dyne og fleecepledd :) venter litt med å ta med odenwalder posen!

Skrevet

Bruker vogna kun til tur bruk og i dag i oslo var det ca. 12 grader og småsurt. Har lammeskinn i vogna og hun hadde olabukse med strømpebukse under.

Hadde med ett teppe til å legge over beina når hun sovnet men brukte det ikke.

I barnehagen bruker de sprinkelsenger så der vet jeg ikke hvor mye de har under dyna.

Skrevet

helt sykt å begynne med poser nå vel?

Det er jo over 10 grader på dagene her på østlandet hvertfall.

Bedre å ta på barna ett ekstra lag med klær,poser kan vente til slutten av okt eller noe.

Jeg har saueskinn og ett ullteppe i vogna, det holder godt:)

Skrevet

Hun ligger i akkurat det samme som mortilseb sin i bhg :) Venter litt med pose til det blir noen få plussgrader.

Skrevet

Vet ikke akkurat hvor sykt det er å begynne med poser nå jeg...

Jeg ville nå tro det er mer behagelig å ligge med lite klær i en pose, enn å ha på seg masse klær under ei dyne...

Nå hører ikke jeg til her inne for gutta mine er 7 mnd og 2 1/2... men jeg svarer : )

MInste sover i Odenwalder dunpose.....har på seg body, strømpebukse og en genser.... eller fleecejakke.......da sover han som en stein i ca 2 timer så tror nok han er passe varm.......... Fordelen med disse posene er at de er lune og fine...Er det litt varmere en dag kan man jo bare trekke ned glidelåsen litt..........

På vinteren legger vi et ullpledd under posen for å isolere fra undersiden og kler på ungen mer klær..

Skrevet

Ikke veldig sykt å begynne med vognpose i Trøndelag ihvertfall. Vi bruker voksien i barnehagen, og lammeskinnspose hjemme, siden vi ikke gidder dra posen frem og tilbake.

Så; her går det i lammskinnspose og ullteppe hjemme, og voksi i bhg.

Skrevet

Bruker skinn og dyne enda vi. Noen dager er det jo 14-15 grader.

Bor nord i Akershus.

Skrevet

Har brukt dunpose på det kaldeste her i Oslo...da var det 6-7 grader. Men da har Mathias kun strømpebukse og body på seg, ellers blir det for varmt. Ellers så holder det seg over 10 grader i Oslo foreløpig, i går var det jo opp til 16 grader hos oss, og da er bruker han dundyne over sg når han sover ute. Bukse, sokker, body og liten strikkejakke under dyna.

Mer enn nok her i gården!

Men tar du i bruk voksipose eller saueskinnsposen er de sikkert greit, men da er det viktig å kle av dem når de skal ligge/sitte inni der...for det er temmelig varmt i slike poser i plussgrader.

Målte faktisk tempen til 27 grader inni voksiposen i fjor vinter...så det sier seg at slike poser ikke krever så mye påkledning uansett årstid.

Skrevet

Herregud,fatta ikke at noen kan reager ka man kler på/lar ungen SIN ligg i.... Vi har vår/høstpose med kun strømpebukse å en tynn genser under... Man kler selvsagt ikke på ungen fleecedress i dunposen nu,men herregud OM man gjør det så vet da vel man som foreldra te sin unge, ka som e best for den? Hær i bodø har temperaturen lagt nedi 4 grader,så da hold det ikke med skinn og dyne,det sir sæ sjøl.. Å dokker som reager på at man legg ungen i pose allerede,har dokker kun strømpebukse å tynn jakke under dyna da? Dette blir opptil hver enkelt selvfølgeli,å for dumt å diskutere =)

Skrevet

I barnehagen har han dyne og fleecpledd.

Samme hjemme, men han her skinn som han ligger på.

Ser an været om han har strømpebukse eller ikke...... Har vanlig klær. Evt strikkegenser!

Alt for tidlig med pose synes nå jeg.... får vente til det blir minus.

Skrevet

Her er det fra 5-10 grader for tia.Bruker skinn og dyne.Har strømpebukse,joggebukse og lester på underkroppen.Body og treningsjakke samt lue med hals oventil.Er det under 10 er vottene også på,ganske tynne.Når det går mot 2-4 grader tror jeg jeg tar frem voksiposen og har mindre på underkroppen.

Har en liten varm gutt jeg da.

Skrevet

her har vi lammeskinn, voksi pose.. å på ungene har vi bare ullundertøy å lue.. er mellom 6-12 grader her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...