mamma`n me baby-gutt og jenta Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 vi må kjøpe oss bil til, og nå funderer sterkt på skoda oktavia, ganske ny modell. men jeg lurer på om det er plass til tre barneseter? ungene skal jo har barneseter/sitteputer i laaaang tid nå for tiden. vi venter foreløpig nr to, men vil meste sannsynli ha tre innen 3-4 år, og da blir d jo tre barn me seter/puter i bil. må jo tenke litt fremover hvis man skal kjøpe seg ny, dyr bil...
Totettitett Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Vi har skoda octavia stasjonsvogn 2000 mod. Og selv om denne bilen blir omtalt som "stor stasjonsvogn" så er den absolutt ikke det; lite bagasjerom, trangt baksete osv. Vi har en gutt på 8 mnd nå og vi har plassert bilstolen bakovervendt i midten bak, dette fordi det ikke er mulig å ha den bak passasjer eller førersiden, for da blir det ikke plass til å sitte der (vi har lange bein da, men likevel!! Det er ikke noe god plass på sidene i baksetet heller når stolen står i midten.. Så vi vurderer å kjøpe ny bil til nestemann kommer:) Er ei på barselgruppa mi som har 3 barnestoler i baksetet, det er visst en Opel av noe slag (vanlig stasjonsvogn). Ellers må det vel bli en bil av den store sorten (f.eks Ford Galaxy). Ta med og prøv 3 stoler før dere kjøper bil, for det er ikke mange som har plass til 3 stoler! Håper dette er litt til hjelp i allefall:)
Gjest Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Fant en test på trygg trafikk sine sider som sier masse om hvilken bil en bør ha om en skal ha god plass i baksetet. Skulle bare ønske jeg fant den testen FØR vi kjøpte oss bil Vi har en Ford mondeo, og det går akkuratt. Legger ved linken jeg så kan du se på testen selv, en god oversikt nederst på sida der. Skoda fikk vist desverre nei på testen da. Lykke til med bilvalget =) http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå