vero:o) Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 lurer på om det er normalt å gå på det?? har jo ikke fått noe informasjon eller tilbud om det...har dere?? er foresten 34 uker...
mamma til s@lma Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Tror ikke man får tilbud om det om man ikke spør selv..det er jo normalt å gå på det, om man ønsker, hvorfor ikke da ? Jeg spurte jm på min andre kontroll hos henne tror jeg, og da sa hun at ingen som holdte slike kurs i Bergen lengre.. var litt skuffet da, som førstegangs, men men, fant ut at så mange kvinner rundt i verden må klare seg uten det, så klarer jeg meg og. Jeg fikk da tilbud om omvisning på kk, det var gratis, tok et halv time, og etterpå konstanterte jeg at jeg kunne godt klare meg uten. Fikk ikke vite mer enn det jeg visste fra før. Senere fikk vite at de begynte med fødselsforberedende kurs på haukeland, men det kostet litt ( 1000 kr for en dag , 3 timer altså, det synes jeg var litt mye ) , og da har jeg kommet så pass langt og lest så mye at jeg vurderte å la det vare. Men om du ønsker det, så må du nok høre med jordmor, snarest tror jeg, for det kan være dårlig med plass ..
vero:o) Skrevet 22. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2007 oki nei jeg har ikke noe behov for det egentlig,blir som det blir uansett :)bare lurte om ikke det var obligatorisk nesten hehe... men er vist ikke det da...sett for mye på amrikanske filmer hehe...
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 jeg ikke tilbud om d på sykehuset når jeg var på ul i uke 17. var på d for to-tre uker siden. d var mye repetisjon, men oxo lærerikt.. fikk omvisning på føden og barsel avd. fikk informasjon om forskellige bedøvelser og hjelpemidler(som de oxo viste oss). mange sykehus har kurs over flere kvelder, men der jeg skal føde hadde de dagskurs..
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 jeg fikk tilbud om d, skal d stå.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Her i vår kommune har de sluttet med slike kurs. Her får vi den informasjonen vi trenger av jordmor når vi er på kontroll.
Rosalie Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 Var på kurs på mandag og som førstegangsfødende syns jeg det var mye nyttig å få med seg. Det samme syns mannen. Vet at her i området er det mange som holder kurs (både private og helsestasjon) og de anbefaler at man går på kurset fra 30-32 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå