Gå til innhold

Herreguuuuuuuuuuuud, HJELP MEG!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved et STORT feiltrinn så havnet jeg til sengs med en annen mann enn mannen min. Jeg er gravid med termin den 10. januar.

MEN hvem er faren til barnet mitt??? Er helt fortvila her. Skal prøve å forklare litt nærmere her nå:

Min siste mensen var den 28. mars. HVIS det var mensen... Er så redd det ikke var det. Men det kom jo masse blod, bare ikke så mye som før. Jeg låg sammen med han andre FØR påskeferien, og "mensen" dukket opp da iløpet av påsken. Hadde min eggløsning som vanlig, og den 2. mai testet jeg positivt.

Men jeg hadde jo termin den 4. januar først, men på UL så ble det til rundt den 10. januar. Dvs at jeg testet positivt med gravitest ALTFOR tidlig. Nesten rett etter eggløsning. (Husker ikke helt datoen der...) MEN da skulle jo terminen vært enda tidligere (rundt juletider) OM jeg hadde blitt gravid med han andre?

Men så såg jeg et innlegg inne på skravle om at befruktede egg kan "ligge på vent" en stund før det blir foster av det, stemmer det? HJELP altså... jeg har rota det så jævli til. Uff, jeg kan bare ha det så godt men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror at sjangsen for at han første er faren er minimal.... og de bommer jo gjerne litt på ultralyder også! bare senk skuldrene å lær av dette...

Skrevet

graviditetstester kan faktisk slå ut veldig tidlig,

2+6 her i huset i følge ultralyd.

ikke regnet på din situasjon,

men skjønenr fortvilelsen.

Skrevet

min test slo ut veldig tidlig! omtrent rett etter befruktningen hvis jeg skal stole på 3 ultralyder..

Skrevet

Tror nok heller jeg ville tvilet på UL terminen enn pos. test!

De har bommet med opp til 3 uker på meg 2 ganger, med ul....

Sier som hu over er nok kjæresten som er faren.....

I mitt tilfelle så ville jeg ikke vært gravid når testen slo ut i følge ul!

Skrevet

Jammen, da blir det jo helt rart... at jeg har termin (i følge ul) den 10. januar... da skulle ikke testen min vært positiv. Som dere sier har skjedd med dere også.

Er jeg lenger på vei enn jeg tror da... altså jeg har egentlig termin den 4. Men da er det fremdeles typen som er faren.

Hvis den store blødningen var en festeblødning da, da er det han andre gutten som er faren. Men da skal jeg jo ha termin like før jul eller noe.

Blir så forvirra jeg... Fy som jeg har lært av dette... herregud, jeg ødelegger alt.

Skrevet

Viss det er slik som du seier at terminen skulle vore før jul om det var med feil fyr, så hadde eg heilt klart stolt på ul. Forstår fortvilinga di og misunner deg ikkje situasjonen du er i. Håpar at alt ordnar seg og at dette ikkje får ettervirkningar for dokke. Verkar som om du angrar og at det var eit eingongstilfelle, så då er det jo godt håp slik eg ser det. Lykke til!

Skrevet

Hei.

Jeg har termin den 8.januar, to dager før deg. Og jeg testet positivt den 24 april!! Så du testet ikke positivt suuuupertidlig hvis du testet i begynnelsen av mai! Nå vet jeg ikke hvordan syklus du har, men hvis den er bortimot "normal" så tror jeg du kan slappe av!

Jeg tror også at det er din kjære som er pappaen:)

Skrevet

Jeg anbefaler deg til å gå inn på www.babyverden.no og finne ut når befruktningen skjedde ut i fra siste menstruasjon (jeg tror denne stemmer mer enne ul-terminen din).

Den du hadde sex med mellom eggløsningsdagen og 5 dager før eggløsnningsdagen er faren til barnet ditt. Om du har hatt sex med begge innenfor denne tiden er det umulig å vite!

Skrevet

Jeg låg med han andre FØR en stor blødning jeg hadde... så mener det var mensen. Men det var bare et engangstilfelle, så etter mensen og under eggløsning så er det bare typen jeg har vært sammen med! Men så leste jeg her at egg kan ligge i dvale før det blir befruktet, så er så redd det skal ha skjedd et rart tilfelle at jeg har blitt befrukta av han andre, men så har det liggi lenge før det ble foster av det.

Skrevet

Hei.. Vet ikke hvem som er far til barnet ditt, men UL i uke 17-19 skal kun stte termin ut i fra hvor lenge barnet ca har igjen å vokse før det kommer ut... UL termin har ingenting med unnfangelses dato å gjøre, og det går ikke an å regne seg bakover... Ble rotrte dette, men håper at du forstår det jeg mener... Tror det beste rådet er at du må stole på din egen magefølelse... Eller vente til barnet kommer slik at du får tatt dna test... Er det ikke slik at enkelte kan teste farskap ved å ta fostervannsprøve? Vet ikke om dette er aktuelt for deg da? Lykke til i allefall...

Skrevet

Tenker faktisk akuratt det samme som deg, bare om min egen situasjon. Men alt jeg gjør er å uroe meg uten grunn, tror nok du også gjør det. Tror IKKE førstemann kan være pappaen nei, så håper du klarer å senke skuldrene etterhvert.

Skrevet

Jeg hadde første dag i siste mens 28 mars, og har termin 9 januar. Jeg har lang syklus, så jeg vet at ul terminen stemmer.

Kanskje du også har det ?

Skrevet

Stakkars! For en situasjon du har rotet deg opp i! Ønsker deg lykke til og at det viser seg at det er mannen din som er far til barnet. Alle kan gjøre en feil og denne har du sikkert lært av!

Skrevet

Det var nok sikkert vanlig mensen du hadde og at det er typen din som er far til barnet. Har aldri hørt om egg som ligger i dvale, skjønner ikke hva du mener med det. Egget modnes i eggstokken og ca 14 dager etter mes fra slippes det fra eggstokken og vandrer nedover egglederen. Egget er i egglederen ca et døgn og kan det befruktes. Om det blir befruktet så fester det seg i livmoren max en uke etter eggløsningen.

Skrevet

Nå tror jeg at jeg skjønte hva du mente med at egget ligger i dvale... Celledelingen begynner rett etter befruktningen, befruktede egg ligger ikke å venter før de begynner å lage babyen.

Helt klart typen din som er faren! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

uff... stakkars deg! Jeg vil anbefale deg å høre etter ultralyd og så regne deg tilbake i tid å se...

Jeg ønsker deg lykke til av hele hjertet og håper du tross alt kan klare å nyte situasjonen!

God klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...