Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Min samboer vil gifte seg men ikke i kirken. Noen som har vært hos sorenskriveren, og som vet åssen det er der?Jeg ser jo for meg at det er mer trivelig å gifte seg i kirken, men om jeg bare kan få drømmemannen min, så betyr det egentlig ikke noe. Er det teit å ha selskapet senere? eller bør man ha det samme dag? Jeg har en dato nå i januar som er vår 7-års dag sammen. Det er jo litt kort tid å legge seg opp så mye penger som et bryllup koster. Det hadde vært hyggelig å gifte seg på den datoen. Vi fant ut at vi ville gifte oss for et par uker siden, og jeg fant verdens nydeligste kjole på finn og kjøpte den med en gang. Hadde jo vært greit å spare litt penger for å finansiere festen. Men tror dere folk vi har lyst til å be føler seg snytt når vi har lyst til å gifte oss i stillhet og feire i ettertid? Synspunkter på åssen vi kan gjøre det tas imot med takk.
lettereliv Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 For det første så kan dere gifte dere med vigsler fra human-etisk forbund. Kjempeflott seremoni, personlig og dere velger selv hvor dere vil ha det. For det andre tror jeg ikke at noen vil føle seg snytt om de gikk glipp av vielsen hos sorenskriver (min mor giftet deg der siden presten ikke ville vie henne fordi hun var skilt fra min far) for det er veldig formelt og lite ehm seremonistisk (i mangel på et bedre ord, og jeg sier det ikke for å støte de som skal gifte seg hos sorenskriver, bare slik jeg opplevde min mors vielse) For det tredje kan dere jo evt gjøre en del tradisjonelle ting på festen når dere bestemmmer dere for å ha den, feks, du kommer inn i det du ønsker å ha på deg, går til din kjære og dere utveksler noen løfter til hverandre (man trenger jo ikke involvere Gud) og kysser og da renner tårene hos alle de nære damene Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå