Gå til innhold

Hva er en rasist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme

Å rope opp om rasisme og fremmedfrykt fordi folk kan komme med en komentar e.l. er tullete,rett og slett.

Man må kunne komentere noe uten å bli stemplet som det ene eller andre!

Klart folk tenker forskjellig og man kan ikke altid styre hva man tenker.Om noen syns en svart så ut som en ape,kan jo være fordi han faktisk så ut som en ape,det trenger ikke å bety at man tenker at alle svarte er aper.

Man kan jo se en hvit person og synes han ser ut som en gris,feks,pga utseende.Da tenker jeg på Carl I. Hagen..Jada,et dumt eksempel,men det var bare et eksempel.

Det er blitt sånn i dag at mennesker ikke lenger våger å uttrykke seg,fordi det alltid er noen som skal finne noe negativt med det.

Og det er trist..Tenk på alt mangfoldet man mister,fordi alle må tenke og gjøre det som er politisk korrert.Og hver gang man er så uheldig å si noe,ender man opp med vondt i magen fordi man er redd for å bli tolket feil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joa. Slett ikke alle som kommer med negative kommentarer om mennesker hvis utseendegruppe differensierer fra deres egen, er rasister. Men ofte er de fordomsfulle, skjønt slett ikke alltid. Og slett ikke alle som har fordommer mot andre etniske grupper er rasister, men det gjør ikke fordommene til noe positivt.

Personlig finner jeg noe negativt med å kommentere både at noen ser ut som en ape og som en gris og som et spøkelse, uavhengig av hudfargen deres - og jeg håper da virkelig de fleste foreldre har vett til å korrigere ungene sine om de gjør denslags til en vane.

Å "rope opp om rasisme og fremmedfrykt fordi folk kan komme med en kommentar" er ikke nødvendigvis tullete, men det kommer fullstendig an på hvilke holdninger kommentaren er bunnet i.

Skrevet

Jeg sa ikke at det var ok å kalle noen ape e.l.,men poenget mitt er at det altfor fort blir ropt opp om rasisme.Og folk er redd for å uttrykke seg fordi de er redd for å bli stemplet for noe de ikke er..

Skrevet

Vi stiller nok ganske likt der,yppert.Og det er jo en ærlig sak,men å bli kalt rasist fordi man ikke alltid er politisk korrekt blir jo litt feil?

Skrevet

;-)

Vet du hva toppen av rassisme er?

Skrevet

Du kaster en neger ut av tiende etasje og løper ned i femte og gir han mer fart!;o)

Skrevet

...Men det gjelder ikke somalere de er så tynn at de bare daler som en fjær..

Skrevet

Du vet hvorfor de er svart alle veier utenom inni hendene og under bena,sant?

Skrevet

De sto på alle fire da de ble sprayet;o)

Skrevet

Hva kaller du en prest som er neger?

En holy shit;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...