Learning to fly Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Jeg synes han sover så mye. Er ofte våken for mat på natt, opptil 5-6 ganger. Om dagen sover han to til tre lurer. Er aldri våken mer enn to timer om gangen om han får bestemme. Dvs viss jeg må handle og lignende ting, så er han våken mer pga att han ikke får ro til å sove. Er vi hjemme, så sover han masse. Og viss han ikke får sove så masse, så blir han mer urolig på natten. Så han trenger det visst. Så er for det meste hjemme, så han får søvnen sin. Han er aktiv når han er våken. Ruller rundt i hele etasjen og er veldig nysjerrig på alt. Så når hna er våken, så er han det ordentlig:) Han er alltid blid og glad og er en skikkelig sjarmør. Flere med så store babyer som sover masse?
kladde Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 LIsa sover også ganske mye. Hun er 5,5 mnd og sover ca 13 timer om natten. Hun våkner 2-3 ganger men spiser mer eller mindre i søvne. Om dagen sover hun 5 lurer. Lengden varierer fra 20 minutter til 2 timer. Hun er aldri våken mer enn 2 timer av gangen. Søvnbehov varierer jo veldig og er ofte arvelig. Både jeg og pappaen trenger MINST 8 timer søvn så det er vel kanskje ikke så rart at vi har en trøtt baby...
Mamman til M&E Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Kanskje det har noe med at babyen din er så aktiv når han er våken, at han derfor trenger mer søvn? Har hørt om andre babyer som sover mye også. Min varierer men han også sover definitivt best hjemme i sengen sin, noen dager så mye som din. Når vi er mye ute (besøk etc)sover han nesten ingenting og er kjempevanskelig å legge når kvelden kommer.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Gutten min er 7 mnd. Sover som regel 11 timer på natten. Er våken 2 ganger for mat ( noen ganger 3 ) Sover du lurer om dagen som nå om dagen som regel er på 2 timer. Det blir 15 timer soving og 9 timer våken........Hender han sover 12 timer på natta også og har lurer på 2 t og 45 min så han er våken mellom 8 og 9 timer om dagen........ Han er turbo når han er våken. Krabber rundt, river ned ting, drar opp skuffer og kaster ut hehehe............... Ikke rart de sover godt ; )
Meg og bøllegutta!! Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Sover 2 lurer om dagen skulle det stå ; ) Ikke sover du ; )
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Har ei lita tulle på snart 6 mnd som også sover mye. Sover gjerne til 11-12 på dagen for så å ha en lur i 14 tiden og en i 18 tiden før hun sovner igjen etter grøten mellom kl 19 og 21. Det blir vel ca 6 timer våkentid også her, og hun er ikke så veldig aktiv, og vil gjerne bare ligge enten på sofaen og studere ett eller annet, ligge litt på gulvet (men da bare ruller hun rundt på magen og blir skikkelig hissig over at hun ikke kommer seg videre. Men hun er stort sett glad og fornøyd, smiler gjerne og prøver å påkalle oppmerksomhet ved utrop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå