Gå til innhold

Bekymret for økonomien jeg nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på 1 1/2 år, og er i fulltidsjobb selv.

Nå er jeg blitt alene med barnet mitt. Og en venninne av meg sier til meg at jeg bør ta permisjon fra jobben min, og heller være hjemme med barnet mitt. Hun sier at jeg kommer til å sitte bedre i det da.

Nå har jeg en nettolønn på 14 500 kr (altså utbetalt)

Jeg kommer til å få 1500 kr i bidrag fra faren.

Dobbel barnetrygd som da er ca 2000 kr

Jeg skal sitte med leiligheten, og får da en boutgift på 8500 kr.

I tillegg har jeg barnehageutgifter på 2350 kr ( hun går fullt i barnehagen)

Strøm på 1000 kr pr mnd.

Bilutgifter på 2000 kr pr mnd.

forsikringer på 800 kr

Nå har jeg altså 18 000 kr pr mnd , og utgifter på 14650 kr.

Da har jeg bare 3 350 kr igjen.

Hvordan skal det gå? Hjelp...noen råd?

*Bekymret*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får dekket 64% av barnehagen hos Nav, så da betaler du under 1000 kr der. Har du skatteklasse 2 som aleneforeldre? Om ikkje, kan du få det med ein gang. Da sparer du opp under 1000 kr i skatt i mnd. Hjelper jo litt det da.

Lett er det ikkje, men at du skulle sitte så mykje bedre i det om du tok permisjon, kan eg ikkje heilt tru.

Går ut fra at dei 8500 kr i mnd til leilighet er lån. Har du mulighet for å strekke litt i det kanskje? Går ut fra at du betaler både renter og avdrag, og det pleier som regel å gå greit og få avdragsfritt i perioder som er tunge. Banken gjør heller det, enn å sette deg i ei knipe.

Skrevet

Du kan søke om å få dekket 64% av bhg da:-)Det går og an å prøve å finne et billigere sted å bo..

Men,du kommer ikke til å sitte bedre i det om du slutter å jobbe!Da får du enda mindre utbetalt!!Så det må du ikke finne på!

Du kan og søke om bostøtte!

Skrevet

Kan også søke om overgangsstønad. Eg fekk det, for 3 år, ca 1400 i mnd, da har eg utbetalt ca 15000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...