Gå til innhold

Kan man få angst/depresjon av p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på Cerazette for 1 mnd siden, har tatt et brett. For drøyt to uker siden begynte jeg å få et tungsinn som jeg aldri har følt før...følte at verden var helt svart... Har nå også begynt å få angstlignende tilstander hvor jeg føler at alt knyter seg, får en ekkel følelse i hele kroppen, og til slutt kan jeg omtrent føle at jeg ikke puster skikkelig, blir skjelven i kroppen... Det er mildt sagt grusomt.. Kan det være p-pillenes skyld? Det er liksom ikke noe annet jeg kan skylde på som jeg vet om..

Er det kanskje best å slutte i dag på pillen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Humørsvingninger, nedsatt libido og tretthet er de mest "psykiske" bivirkningene felleskatalogen nevner for Cerazette.

Generelt kan hormonbetingede legemidler gi psykiske virkninger. Jeg ville nok vurdert i hvert fall å bytte pillemerke med en slik reaksjon.

Skrevet

Jeg ble deprimert av p-pillen Trionetta.

Etter fødsel forrige gang fikk jeg resept på Cerazette, men da jeg så at mulige bivirkninger var akkurat de samme som jeg slet med på Trionetta, turde jeg ikke ta Cerazette.

Jeg bruker nå minipillen Conludag, og er fornøyd med det :-) Ikke plaget med bivirkninger.

Skrevet

Ja, jeg tåler virkelig ikke hormoner.

Jeg blir i bestefall flat, til deprimert.

Jeg har ikke prøvd lenge av gangen, men har blitt anbefalt av lege å ikke bruke hormonpreparater fordi jeg reagerer slik på dem.

Det er ikke så uvanlig å reagere med depresjoner eller lignenede på hormonprevensjon.

Skrevet

Pga. det samme har jeg nå fått kobberspiral..

Klarer ikke å leve med meg selv når jeg får i meg de hormonene.... blir ikke hyggelig...

Skrevet

Du må bytte merke NÅ!

Jeg går på cerazette og har ingen bivirkninger, men venninnen min fikk akkurat samme symptomer som deg på de. Hun ble "normal" igjen da hun sluttet på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...