Gå til innhold

er så skuffet over sambo nå, tårene renner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

sikkert mange som syns jeg overreagerer... dette er 3 lørdagen på rad sambo har jobbet nå, i dag kom han hjem i 2-tiden. nå er han dratt å fest... er så skuffet, føler meg skikkelig alene, sitter bare å gråter nå! ha med å finne på noe jeg også kan være med på? neida, er gravid jeg, så skal visst bare sitte i sofaen til januar....

jeg viste han at jeg ikke likte at han dro, føler han ikke bryr seg noe om oss nå... sikkert noen som kommer til å si at jeg også kunne blitt med, men fyllelukt og fulle folk,nei... og nesten alle vennene våre røyker( klarte å slutte når jeg ble gravid, trenger ikke sitte å bli fristet)

føler meg så alene at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. hvordan skal det bli når babyen kommer, jeg blir bundet da også, det blir ikke han... er vel nesten så jeg ser for meg en tilværelse som alenemor nå, dette gidder jeg ikke!

huff, ble litt langt dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du bare sitste i sofaen helt til januar?du kan jo blir med på fest fordet vel, ellers kan du jo dra å besøke noen andre vel?er vel ikke om å sitte oppåhverandre i 9 mnd heller...

Skrevet

Er det noen andre du kjenner som er gravide eller har barn? Andre venninner som sitter hjemme på kvelden? Evt bare besøke egen familie/slekt?

Ikke bare enkelt med disse hormonene som raser i kroppen..

Skrevet

Hmm,kjenner igjen den følelsen ja:(

Kjenner igjen andre som er gravide og de fleste vennene mine fester som regel i helgene.Jeg er ikke akkurat den gøyeste personen og gå sammen med i helgene;)

Men,men trøster meg med at det blir bedre etter hver.)

Skrevet

er vel ganske hormonell i disse tider..:/ er først ute i venneflokken med å få barn, og familien bor et stykke unna, så må liksom litt planlegging til:) måtte bare få ut litt damp, det gjorde godt da! var bare så sinna, roet meg nå;) men føler meg veldig alene, for våre venner er det liksom å feste som er livet i helgene, en kinotur er liksom ikke bra nok... og de fleste er mellom 25-30, så er ikke bare "ungdommene" heller liksom... blir vel en annen låt i pipa når de selv blir gravide kanskje:)

skal jo ikke kreve at sambo sitter hjemme med meg i 9 mnd, men han har nå jobbet så mye, vært gøy for meg å finne på noe også!

men sånn gikk det ikke:)

Skrevet

Jeg heller kjenner ingen andre som er gravide i min omgangskrets, men jeg ble med ut på fest jeg. Hadde det kjempegøy, gikk hjem når jeg følte for det bare :)

Skrevet

Jeg skjønner at du blir oppgitt, det hadde nok jeg og blitt... Men har du sagt det til han? Spurt ham om hvordan han ser for seg at dere skal gjøre det når barnet kommer? Da trenger dere sikkert begge litt "alenetid" sammen med venner, og det er viktig at dere får det begge to - far har ikke førsterett på det. Jeg synes det er egoistisk av han å bare buse på med egne planer, uten å stoppe for å høre hva du ønsker. Men dersom du ikke har sagt noe til ham, kan det jo faktisk være at han ganske enkelt ikke har tenkt på det sånn før?

Hva med dine venner? Har du egne venninner som du kan invitere over, kose dere med snæx og dårlig lørdagstv...? hheeh... Unsett, ta det opp med han i morgen - jeg er sikker på at dette er noe dere klarer å løse, uten at du trenger å tenke på å bli alenemor. Lykke til og god lørdag (så god som du klarer..) :)

Skrevet

Forstår hvordan du har det. Er sinna på bf i dag jeg også, for han jobber offshore og kom i land i stavanger i morges. Men i stedet for å komme hit til trøndelag i dag, så blir han igjen der nede for å ut å gå på fylla. Og det er en av årsakene til at det bla slutt mellom oss. Men de siste 14 dagene når han var hjemme fikk vi det til å fungere på en måte, og vi gledet oss til å ta opp tråden når han kom hjem igjen, men så drar han ett stunt som dette og kommer hjem i morgen stinkende av fyll, ser gammel, sliten og stygg ut, og jeg er tilbake til å føle avsky.

Vel jeg vil heller ha han ut av mitt liv enn å gidde å ha de opp å nedturene med han i allefall.

Snakk med han, la han vite og få han til å forstå hvor viktig det er for deg og hva konsekvensene kan bli om han fortsetter som han gjør for det er slitsomt å føle seg tilsidesatt.

Lykke til, og kos deg sammen med oss i kveld :-)

Skrevet

kan godt forstå deg jeg........hadde følt akuratt det samme.min gamle eks samboer gjorde det samme hver helg da jeg var gravid.der var det ikke snakk om at jeg kunne få bli med en gang...men jeg måtte alltid komme og hente han da han skulle hjem......

ikke rart det ble slutt etter en stund og vi var sammen i 6 år.

heldigvis har jeg en som bryr seg mye mere nå.

Skrevet

blir nok en diskusjon i morgen tenker jeg, hvis han ikke er alt for "bakfull", huff, gruer meg til den øl å brennevinsånden!

men takke seg til bim og dere damer her inne da! vet ikke hva jeg skulle gjort uten jeg nå!:)

takk for fine ord, utrolig hvor det hjelper en hormonell, gravid, ensom dame på en lørdagskveld uten noe å se på tv;)

Skrevet

det ser ikke ut som din samboer er særlig voksen av seg??

du er 22 år og han er ????

han burde heller vært hjemme hos deg å spist en bedre middag og sett på tv enn å reise ut på byen å drikke opp pengene!

jeg hadde ikke godtatt at min samboer hadde gjort det!

men så sluttet både jeg og han å reise på byen for MANGE år siden

han har ikke den interessen lengere når han har funnet sin kjære som han sier :)

synes du skal ta en prat med han i morra når han har blitt edru å si at du ikke liker at han reiser på byen osv...

ønsker deg lykke til

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Og føler virkelig med deg.

Nå har ikke sambo vært ute å festet etter at jeg ble gravid. Og heldigvis for det.

Jeg har sagt til han at jeg helst ser at han ikke er ute å fester mens jeg er gravid. Og han skjønner godt at jeg ikke syns det er så festlig om han drar ut.

Jeg er veldig selskapssyk, og hater å være hjemme alene, heldigvis så er sambo klar over det, og respekter det. :)

Men så klart, jeg hadde ikke nektet han å dra ut en kveld om han hadde lyst til det, men jeg hadde ikke syntes det hadde vært noe kjekt.

Har du prøvd å fortelle han at du gjerne ser at han er mere hjemme i helgene?

Lykke til, og en kjempestor trøsteklem. :)

Skrevet

prøv å fortell han at du vil at han skal være mer hjemme i helgene? det burde han jo ha forståelse for! sambo har kansje vært ute 3 ganger mens jeg har vært gravid, og ikveld! syns ikke det er mye! men er det hele tiden, må du si ifra!

føler med deg:)

klem

Skrevet

aller helst skulle jeg jo hatt samboern min her i sofaen 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, men det er jo ikke sunt det heller ;)

Ikveld ha vi vært på fest, dvs jeg dro halv 12 og han er der ennå og skal ut på byen. det er selvfølgelig litt trist, men man har jo behov for det. blir det hele tiden skjønner jeg det blir et problem. Men istedet for å sitte å gråte, hva med å tenne stearinlys, finne fram gamle bilder, sette på yndlingsmusikken din, sitte å synge og bare ha litt kvalitetstid med deg selv. det gjør jeg istedet for å sitte å synes synd på meg selv når han er ute eller borte på jobben ;)

men som sagt blir det ofte, er det jo noe annet.. da må dere prate sammen. det hjelper kanskje... ? kanskje han har behov for å være ute med vennene sine litt nå før babyen kommer..

det som er morsomt er at dem sikkert snakker masse baby snakk, og kanskje han trenger mannlige samtalepartnere om det temaet også ;)

jeg vet ikke jeg, er bare overtrøtt og prøver å hjelpe ;)

Skrevet

føler me deg, har mange av de samme følelsene..

jeg og min samboer ser værandre bare annen vær uke pga jobbene våre, å når vi ikke har sett værandre på ei uke.

vil han heller dra på byen me arbeidskolegaene hans, enn å til bringe tid me meg. synes det er urettferdig å dårlig gjort.

har ingen jeg kjenner som har barn, og kjenner i utgangspunktet ikke så mange her som jeg kan dra på besøk til, eller på kino med, da jeg bare har bodd her 5-6mnd... så sitter stortsett bare aleine hjemme foran Tv`n eller datan..

Men håper å trur ting vil bli bedre når babyen kommer, å han får litt mer ansvarsfølelse..

(sorry bare rabler i vei)

håper det ordner seg for deg, prøv å snakk me han. kanskje det hjelper.. å vist det er nå trøst så er vi vist fler som har det likens..

Skrevet

Ikke noe kjekk følelese det der. Men har han vært ute rett etter jobb alle helgene også? Da hadde jeg nok blitt litt skuffa, men man kan jo ikke nekte et annet menneske å gå ut.

Her i huset så er vi litt "ferdige" med festinga heldigvis. men har en mann som har jobbet borte og noen uker (noe som jeg ikke er vant med), og jeg er ikke helt i form fortiden og orker ikke for mye besøk eller å ha besøk og da ble dagene laaange. ikke noe kjekt

Skrevet

tusen takk alle sammen:) jeg er 22, sambo er 25.... vet han gleder seg masse til babyen kommer, han snakker veldig mye om det og syns tiden går seint:) han var veldig mye ute i begynnelsen av svangerskapet også, føler det på en måte som at han må kjappe seg nå før babyen kommer, og liksom leve livet... men får høre når han våkner i dag da... føler meg alene med svangerskapet alikevel, vi var tross alt to som bestemte oss for å få baby!

æsj, menn er noe herk til tider...;)

Skrevet

mannfolk er no dritt til tider:P men hva med det er bim treff opplegget da? planlegge med noen andre gravide i nærheten å dra på kino og spise noe godt? fin anledning til å bli kjent med andre med småtroll det^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...