Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Helt seriøst så er jeg ikke rasist, men jeg blir virkelig lei meg og oppgitt av dette norske systemet. Min meget gode venn fikk sparken fra jobben for en tid tilbake. Han ble fryst ut, endte opp som sykemeldt og fikk etterhvert sparken. Han er tilmeldt aetat som arbeidssøker, og søker stadig vekk på jobber, men har enda ikke fått napp. For mange år siden, fikk han en bil av sin far. Dette er det eneste han har. Han har ikke en krone å leve for, har ikke råd til å kjøpe seg et rundstykke på butikken engang. Han har gått det siste steget som føles som et nederlag for ham, og bedt om sosialhjelp. Sagt i fra at han virkelig ikke har noenting å leve for. Men får han hjelp? Nei. Han får ikke hjelp i dette landet, fordi han eier en bil som han har fått i gave. Kommer man som utenlandsk til Norge, får man jo nærmest pengene i fanget. Jeg syns det er helt forferdelig og skikkelig urettferdig. JA, jeg mener at siden vi er et rikt land, skal vi hjelpe andre. Men hva med våre egne? Han har troppet opp på sosialkontoret tre ganger, og da har han gått i dager uten mat. Men ikke en eneste krone gir de ham pga. denne bilen. Er det virkelig rettferdig?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Nå har jeg vært samboer med en innvandrer, men jeg kan ikke huske at han fikk noe som helst i fanget. Han var pent nødt til å finne seg en jobb som alle andre. Jeg tror ikke du vet hva du snakker om.
Trollemor og snuppa! Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Tror du virkelig at situasjonen hadde vært annerledes om han hadde vært brun i huden og sort i håret? Veldig enkel konklusjon dette, ja....
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Jeg lurer veldig på hva som skal til for å få hjelp, når det ikke holder at man ikke engang har en krone til et rundstykke. Må man være døende eller noe? HI.
Gjest -<<- Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Man får ingenting ekstra på sosialen i egenskap av å være "utlending." At kompisen din ikke får sosialstøtte har da virkelig ikke en dritt med rasisme/utlendinger å gjøre, og det er helt fantastisk i det hele tatt å komme opp med den sammenhengen.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Jeg skal ikke legge skjul på at det systemet vi har ikke alltid fungerer til det beste i alle situasjoner. Noen ganger slår det ut feil. Det er riktignok blitt bedre enn det var før når man ikke fikk sosialstønad om man eide bolig. Det er feil og bortkastede resurser å trykke folk helt nesegrus før man kan hjelpe dem opp igjen. Jeg sier bare at jeg ikke skjønner hva dette har med innvandrere å gjøre. De lever etter de samme reglene.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 Kle ham ut som spøkelse eller se om du får ham til å lage apelyder, det burde visst hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 hvis han er så jævla fattig, så be han selge den jævla bilen så kan han gå ned på sossen å få penger..
prinsessetamtam Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 han kan vel bare selge bilen? høres jo ikke ut som han har råd til bensin allikevel....
übermamma *5 pp* Skrevet 24. september 2007 #10 Skrevet 24. september 2007 Hvis man går i DAGER uten mat men sitter på en bil!?!? Er man passe idiot og kan skylde seg selv...og hva er vitsen med å troppe opp der 3 ganger når han burde vite selv-og har blitt informert om at han må selge bilen før han får hjelp? høres ikke ut som verdens skarpeste dette her nei
SusieQ Skrevet 24. september 2007 #11 Skrevet 24. september 2007 Er denne bilen virkelig så viktig for han at han er villig til å sulte for den?? Jeg er litt enig i at har du råd til å ha bil (forsikring, veiavgift, bensin) så har du råd til mat også....
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 Dere som mener han bare skal selge bilen bor enten veldig sentralt, eller så er dere heldige å bo et sted med godt kollektivtilbud. Noen steder i landet er man helt avhengig av bil.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 Så resonnementet ditt er at vi skal la være å hjelpe flyktninger fordi vennen din ikke får penger på sossen fordi han har bil?! Veldig gjennomtenkt! Hvordan VET du at innvandrere får alt rett opp i hendene? Er du kanskje innvandrer selv? Neppe, men du har vel hørt ryktene om at disse svartingene får alt...mens stakkars jeg får ingenting...
KariMari Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 Vel, HI, for å si det sånn så har alltid en sak to sider.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå