Gå til innhold

Redd hodet er stort (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinna mi fikk nettopp en gutt med et hode på 40 cm. Mannen min hadde hode på 39 cm da han ble født. Kan jeg få ekstra UL for å måle hvor stort hode er og evt satt igang fødselen før tida om hodet er stort? Siden det ligger til familien hans med store hoder...... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Big head???? he he nei da....dårlig spøk...

Men, for å si det slik......jeg fødte en unge med hodeomkrets på 37 cm. To cm mer er ikke nødvendigvis så veldig mye mer,,,,,,husk hodet blir presset sammen. Det kan jo hende bekkenet ditt er romslig og.

Jeg har ei venninne som skulle føde en med hode på 40 cm og hun hadde svært smalt bekken. Hun fikk ham ikke ut, men det ble keisersnitt. Hun er glad hun prøvde og synes ikke det var traumatisk å prøve...... Men dette er nok individuelt....

snakk m legen din du!!!

Skrevet

Hei! Svigermoren min har født to gutter med hodeomkrets på 39 cm, og sønnen min hadde også 39 cm i hodeomkrets da han ble født. Slet litt med å få ham ut, men det gikk til slutt (lå og presset i 1 time og 40 minutter, og på slutten "la" en jordmor seg oppå magen min og presset sammen med meg). Revnet nesten ingenting da, og alt var bra med både meg og ungen :-)

Tenker jo litt nå på at dersom babyen jeg får nå har noe særlig større hode, kan det bli vanskelig å få den ut, så jeg håper jeg ikke blir gående 14 dager på overtid før de vurderer igangsetting (ble igangsatt 11 dager over sist, og fødte 14 dager over). Spurte legen, og hun ba meg ta det opp med henne igjen når jeg var omtrent ved termin, så kunne hun ringe føden og høre om jeg kunne få komme inn til en ultralyd for å måle hodeomkretsen. Hun sa også at det vanligvis går greiere andre gang (førstemann har banet vei), slik at det neppe ville være noe problem for meg, selv om jeg skulle gå over termin.

Skrevet

Hei. 27.august fødte jeg en gutt med 39cm rundt hodet. Jeg var 3.gangs så alle trodde at dette skulle gå bra, men det gjorde det IKKE! Det hele endte med hasteKS og en ny operasjon etterpå pga legen skjærte i blæra under KS. Måtte ligge 16 på barsel og 10 dager med kateter (tissepose)! KREV NY UL! Det kunne jeg ønsket at jeg gjorde! Lykke til!

Skrevet

Huff, nå fikk du sikkert bare høre det verste her.. Snakk med jordmor og spør hva som vanligvis skjer under fødsel for de som har baby med stort hode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...