Ioren Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Som overskriften sier, jeg vil ikke ha noen debatt om hva som er sikrest, jeg er nysgjerrig på hvilken side av bilen dere som har bilstolen bakovervendt i baksetet skal ha den på... Bak førersetet eller bak passasjersetet? Jeg tenker som så at bak passasjersetet er enklest når jeg er alene i bilen, og må bak med en smokk eller noe, mens bak førersetet er enklest hvis noen andre sitter på og kan ta seg av det å underholde babyenhvis det trengs ... Noen flergangsfødende (eller andre=) ) med gode råd?
Niem og Patrick Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Tror vi plasserer det bak førersetet, da vi stort sett kjører sammen i lengre strekninger.. Men du sier noe, kanskje jeg må revurdere
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Jeg har ikke base og det er enkelt å flytte setet. Men når jeg er alene i bilen kommer jeg til å ha sete bak pasasjersete for å kunne stappe smokken til den lille og "underholde" litt (misforstå meg rett når jeg bruker det ordet) om det skulle være nødvendig. Slik gjør jeg det alltid når jeg har barn med i bilen. Men når vi er to så kommer jeg til å sette bilstolen bak sjåføren, så får det være pasasjerens oppgave å underholde den lille.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 setet har vi plasser BAK passasjer setet.
Kristin* Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Når vi kjøpte setet ble vi anbefalt å ha det bak pasasjer setet, altså høyre side. Dette for att du har vikeplikt fra høyre, og da har du selv kontroll over den sida, hvis du skjønner..... Men nå venter vi jo nr. 2, så da må vi ha en på hver side.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 1. mann har fått det vi mener er den sikreste plassen! Bak passasjersetet. Det fordi bilene passerer på andre siden og skulle vi få noen i siden så er det størst sjanse for at vi får dem i sjåførsiden Når nr 2 kom så var jeg veldig i tvil om jeg skulle la babyen få den sikreste plassen, men fant ut at jeg hadde det best med meg selv ved å la storebror beholde plassen sin!
Gjest Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 Uten at dette var en debatt, så har jeg faktisk tidligere sendt spørsmålet til Trygg trafikk. Jeg fikk til svar at de ikke anbefalte noen spesiell side av barnestol, for i ulykkene så var de like utsatt på både høyre og venstre side(viser det seg). Når stolen er bakovervendt, så spiller det forsåvidt heller ingen rolle, for du får ingen kontakt med babyen bak der uansett. Hvis den mister en smokk, så burde man nok stoppe bilen og gi babyen smokken på den måten, ellers er man en fare for trafikken - og igjen...da spiller det ingen rolle hvilken side i bilen babyen sitter(mamma ser jo ikke på veien).
Frukten og To små Skrevet 22. september 2007 #8 Skrevet 22. september 2007 etter forskriftene?? bak? er ikke det normalt?
Lurvehette Skrevet 22. september 2007 #9 Skrevet 22. september 2007 Vi gjør det vi IKKE skal gjøre!! Framovervendte bilseter!!! Ungene på 4 og 2 hadde tiltet om vi hadde vent de mot kjøreretning. Særlig sønnen på 2!!! Han er helt umulig på kjøretur. Han kommer seg ut av selene, uansett hvor mye vi knyter, setter klemmer på, og gudene vite hva... HJELP!!! Vi kan ikke kjøre 10.minutter en gang med han som passasjer... Tur til Kristiansand var helt uaktuell med han... Vi har 7 seter, barna sitter bak, men faktisk sitter de roligest når de sitter helt bak!!!
ambumamma Skrevet 22. september 2007 #10 Skrevet 22. september 2007 jeg skal ha den bak passasjer setet, så kjøper jeg sånn speil så jeg kan følge med på babyen. men når jeg skal på lange turer alene skal den sitte foran, men bkovervendt. men jeg tror dette er noe som blir en vanesak for hver enkelt:-)
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Barnesetet er her plassert på høyre side i baksetet (altså bak passasjerplassen til forsetet). Dette fordi det er den siden man selv har kontroll på ettersom man har høyreregelen og sånn. I tillegg føler jeg at det er mer oversiktlig å se barnet når jeg kjører.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Vi har hatt det bak passasjersetet hele tiden, bortsett fra når vi kjørte til Danmark. Da var det jeg som kjørte og vi satte setet bak førersete og samboer la ned passasjersete (så det ble liggende) og lå og lekte med sønnen vår.. Når nr.2 kommer nå, så kommer jeg til å ha babyen bak passasjersetet og storebror bak førersetet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå