mor_guttaboyz Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 du måtte velge plass å bo innen mandag? Her er alternativene: 1: Her vi bor nå. Huset (nymoderne rekkehus) fra 2000 snodig romfordeling over 3 etasjer, kjøkken i 1.etasje (26kvmeter) og stue i andre (28kv) ellers 2 rom til i etasjene. To soverom i 3. etasje. Bilfritt uteområde, nærme jobb for begge to, 1,4km skolevei (omtrent bilfritt på sykkelsti). Barna på boligfeltet blir delt på 4-5 forskjellige skoler slik at gata vår blir det nok barn som går på 3 forskjellige skoler. Veldig kjekke naboer! trenger kun en bil. Men vi ser at huset blir litt lite når barna vokser til. 2. Huset vi har funnet! det er enebolig med stue/kjøkken på 46kvmeter, vaskerom med egen inngang (savnes veldig), vi får 3 soverom, bad og loftstue (25kvm) i 2. etasje. kjeller med masse boder og kjellerstue. Større areal og perfekt planløsing. Etter salg får vi nok ca 2-2,3 mill i lån, øker altså med ca 700.000 i lån. Må kanskje ha to biler, ellers må jeg skifte jobb (enkelt for meg å gjøre!) Huset kan vi bo i "resten av livet", Er ikke bilfritt utfor men barnehage og lekeplasser i nærheten. Det negative er skoleveien som bli på ca 2km og det er endel kryssinger av veier. (ikke veldig mye trafikk). Veldig gammel skole men finnes bare en som alle går på! Vi må bestemme oss til mandag!!!! Pga stor pågang på disse husene. Huset vårt må selges og vi har en liten leilighet til disposisjon mens det nye huset blir bygget! Hva ville du gjort? Vi har en som skal begynne på skolen til høsten og derfor er jeg ganske klar til å bare hoppe i det. Mannen er av den litt "trege" fyren som synes det er trygt å godt å bo her vi bor!
mor_guttaboyz Skrevet 22. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2007 Jeg håper også på alternativ 2. men det er skummelt å måtte øke lånet, få to biler og dårligere råd. (har det jo så godt!), lengre og litt utryggere skolevei. Lengre arbeidsvei (tenk 15 minutt i bil istedenfor 5 min å gå!) Men så tenker jeg som så at hjemmet er jo viktigst. At vi trives innenfor våre 4 vegger, at huset fungerer praktisk og at alle barna går på en skole! Åååå så vanskelig å vi må bestemme oss til mandag!
Jerrys jente Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 På måten du fremstiller dett på så virker det som om du ønsker nummer 2 selv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå