Annette78 Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 min datter på 4 månder har vanligvis hatt avf. 1 gang i uken, men nå er det 10 dager siden. hun er så utilpass nå. jeg har prøvd malteekstrakt i morsmelken 1 gang pr dag i 3 dager nå(1-2 ts) prøvd dufalac og tempen i stumpen. tenkte jeg skulle prøve sviske saft nå. hvor raskt virker det? noen andre råd
snartmammapåny Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 sviskepurre er mer effektivt enn sviskesaft, så om saften ikke virker, prøv det. Etter inntatt sviskesaft har vi effekt samme kveld og iallefall dagen etter. Mulig du bør øke mengden med malt. Vi bruker ca 1/2 - 1 ts malt i hver flaske. Så er mulig at en ts per dag er litt lite.. Man må bare prøve seg frem til den dosen som passer sitt barn. Malt kan også gis rett på smokken eller utblandet i litt vann. Det skal vist være mer effektivt enn i melken.
babyandme Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Sviskesaft skal funke kjapt da. Men de små kan få hard mage ved for mye maltekstrakt o.l. også. Har hun tunge tissebleier da? dersom hun fortsatt bare får melk, er det ikke alltid at avføring kommer så ofte. Det kan variere det. Men ta en tlf til helsestasjonen for sikkerhetsskyld da!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Prøv å ta en q-tips med olje på like innenfor endetarmen, for å stimulere den. Eller massere magen (mot venstre)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Kan man gjøre dette for ofte slik at babyen tilslutt ikke bæsjer av seg selv?? Bare lurer..
Linchen Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Bare vent - i morgen har hun rumpa full av gull!) Har hatt noen lange pauser her også (litt nervepirrende på babysvømmingen... he he... kunne lett blitt litt udelikat i vannet), men det har alltid ordnet seg. Helsesøster sier at de ikke får forstoppelse så lenge de bare spiser mm.
plutseligbolle Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 jeg ringte søstra mi som er helsesøster da snuppa ikke hadde bæsja på to dager. hun sa: ring tilbake hvis hun ikke har bæsjet på 14 dager....haha. men det kan jo ikke være noe artig å ikke ha bæsjet på så lenge, selvom man er morsmelksbaby. håper hun får det til snart!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå