Mamma TB Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 bare tanken på fødselen får meg til å bli sjikkelig annspent i kroppen gleder meg så mye til det hele er over,er så redd for smertene og at jeg ikke skal holde ut,at jeg ikke skal få nok energi til å klare en fødsel!!.Er det noen som kan best mulig prøve å forklare fødselsmertene eller beskrive dem så dyp så mulig?vet det er noe menstrasjonssmerte ganger 10....men noe mer?jeg var virkelig plaget med menstrasjonsmerter før jeg kunne ligge å vri meg på sofaen me smertestillende og varme pute gråte som en liten unge når et var på det verste!ble sent hjem fra jobben fordi jeg ikke klarte å gjøre noe me de magesmertene.Dette er jo mer frustrerende for det kommer jo ingenting godt ud av det.Imotsetning til fødselen.Men er så redd for at jeg skal bare blokkere rett ud og ikke ha nok tro på meg selv at jeg vil klare det!noen gode råd`?
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Mitt første råd: Ta kontakt med det stedet der du skal føde og snakk med de om disse tankene. For da vet de litt om hva du tenker før fødselen, og jeg har troen på at det kan hjelpe dem og deg under fødselen din. Jeg har selv ikke født enda, er førstegangs, men har fått noen tips av familie og venner. Selv har jeg søkt meg inn på fødeloftet i Stavanger, og håper på å klare føde uten smertestillende.......... Er jeg kanskje for optimist? Tiden vil vise......... - Slapp av i pausene mellom riene. Og ha fokus på disse og ikke på smertene. - Lær deg noen pusteteknikker og fokuser på disse når smertene er som verst. - Benytt deg av at du har både jordmor og forhåpentligvis en du kjenner med deg på fødestuen. Få de til å masere deg slik at du slapper av. - Snakk med fødselshjelperen din om hvordan du vil han/hun skal motivere deg underveis. - Og tenk gjennom hva du selv ønsker fødselen skal være. Jeg har litt troen på disse tipsene. Så jeg har begynt å lære meg måter å samle tankene på som jeg kan bruke under fødselen. Eller ved andre smerter. Lykke til! Håper du får en flott fødselsopplevelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå