Gå til innhold

Er frukt og yoghurt et ordentlig måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bhg til min datter (19mnd) får de et brødmåltid og et frukt og yoghurtmåltid. Men jeg hører at flere av foreldrene synes dette er for dårlig. At frukt og yoghurt ikke kan gis som måltid alene, uten brød med....

Hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kaller det et mellomåltid. Frukt og youghurt vil ikke holde blodsukkernivået oppe så lenge som et brødmåltid, og barnet vil kanskje bli preget av å ha for lite energi om det brukes som et vanlig måltid.

Skrevet

Mine barn spiser et slikt måltid ved 14/15-tiden i barnehagen. Det synes jeg er helt fint, da er de passe sultne til middagen etterpå =o)

Dessuten kan de spise opp matpakken (frokosten) hvis de er mer sultne... men det går ut over middagen igjen.

Skrevet

Min sønn har også et slik måltid på slutten av dagen i barnehagen, og det passer meg perfekt!

På det viset er han ikke skrubbsulten når jeg henter ham, slik at jeg får lagd middag uten alt for mye hyling.

Hvis barna spiser et ordentlig måltid i barnehagen like før de skal hjem får man lett problemer med å få de til å spise middag...

Skrevet

De spiser i den tiden i vår bhg og. Så jeg synes det passer fint siden hun hentes kl 15.

Er vel ikke meningen de skal gå så lenge på det. Men det er klart det kan bli lite om barnet skal være der til 16.30....

Skrevet

frukt og yoghurt er vanlig å spide i 2-3 tiden i bhg som et mellommåtid så barna holder frem til middag :o)

SÅ i den sammenhengen er det jo nok :)

Skrevet

Jeg ville også kalt det mellommåltid eller tillegg til et annet måltid. De får yoghurt og/eller frukt i bhg til snuppa også, men det kommer i tillegg til brødskive.

Skrevet

Synes det er et mellommåltid..

Og så synes jeg det er litt lite med et brødmåltid og et frukt og yoghurtmåltid i løpet av en hel dag.

I barnehagen til snuppa spiser de frokost kl 8.30, lunsj kl 11.30 og frukt/yoghurt kl 14.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...