Gå til innhold

Min fødselshistorie!!!! ( en super fødsel )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt sent, men tenkte jeg skulle legge ut min fantastiske fødselsopplevelse :) Lørdag 15 september kl 12.30 kjente jeg noe som ikke var som vanlige kynnere (var plaget med kynnere lenge) Ringte mamma med en gang så hun fikk komme hit å passe gutten vår. Sendte samboer i dusjen og pakket baggen min :) Ringte føden klokken 12.45 og de sa att jeg skulle bare komme ned for en sjekk. Jeg hadde en ganske rask fødsel med gutten vår så jeg hadde fått beskjed om å ringe med en gang jeg kjente at fødselen var igang. Riene var ikke regelmessige og ikke kjempevonde, jeg klarte fint å gå inn på butikken å kjøpe meg en flaske med vann og noen halsdrops på vei til føden :) Kl 13.30 kom vi inn på føden og en kjempehyggelig jordmor tok i mot oss, hun hadde på med ctg registrering og sjekket åpningen...5-6 cm!!!!! Jeg ble kjempeglad for nå skulle jeg endelig få møte nurket i magen min :)

Kom inn på fødestuen ca kl 14, hadde tenkt meg i badekaret, men nå hadde riene blitt så vonde att jeg orket ikke. Var mye bedre å sitte opp i fødesengen med lystgass i hånden :) Når klokken var litt over hall 2 begynte jeg å angre på att jeg ikke fikk klyster for jeg måtte plutselig sånn på do. Jeg sa til JM att jeg måtte på do, men hun ville sjekke meg først. Så ser hun på meg å sier att på neste ri kan du bare presse er nok ikke bæsje du må...hehe! Og på 1 trykk kom den nydeligeste lille jenten på 3050g og 49 cm. Kl var da 14.45 så fødselen tok 2 timer og 15 min fra jeg kjente første rie! :) Og for en opplevelse det var, kunne ønske jeg kunne føde hver uke! Jeg var i kjempeform rett etter fødselen så jeg hoppet rett i dusjen og kunne ikke få besøk fort nok, ville vise frem lille vennen til ALLE :)

Jeg er bare sååååå stolt over jenta mi, hun spiser godt og sover godt!!! :) Og storebroren er bare så stolt, koser, nusser og passer på henne hele tiden!

Gled dere jenter, å føde er bare noe helt magisk!!!!! Lykke til :)

Ha en fin helg og sender fødestøv til alle som måtte trenge det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!!:) Hørtes ut som en kjempefin fødsel! Håper jeg å kan få noe sånt;) Kos dere:)

Skrevet

*misunnelig her eg sitter*

hørtes ut som en flott opplevelse..

gratulerer så masse...

Skrevet

En slik fødsel er herved bestillt i januar 2008!!!! ;)

Gratulerer så mye! :)

Skrevet

gratulerer! :)

så fin fødsel, da!!!

Skrevet

har bestillt en slik fødsel jeg også;))

gratulerer sååå masse;)

Skrevet

Gratulerer!! :o)

P.S. er ikke enig i at å føde er noe magisk, men flott å høre at noen kan være heldige i alle fall ;o)

Skrevet

hehe...for meg var det helt magisk og en så utrolig flott opplevelse. Men selvsagt er opplevelsene forskjellige, noen har sikkelig tøffe fødsler og det kan vel ikke kalles magisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...