Loli Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Nå snakker jeg om meg selv altså. Blodprøver hos legen viser at jeg er allergisk mot noe (høye verdier) men de finner ikke ut hva det kan være. Har ikke noe utslag på de vanlige allergiformene så derfor tror legen at det må være noe sjeldent. Antageligvis noe jeg spiser. Jeg er en del plaget med migrene og annen hodepine og har kanskje lurt på om det kan være en sammenheng mellom allergien og hodevondt. Men grunnen til at jeg lurer på om det kan være sukker er at når jeg for eksempel drikker alkohol. Så våkner jeg dagen etterpå med så vondt i kroppen at jeg nesten ikke kan røre meg. spes armer og ben. Det kjennes ut som det er i skjelettet rett og slett. Det samme kan skje hvis jeg drikker mye brus og spiser mye godteri en kveld. er det flere enn meg som har det sånn? Og går det an å være allergisk mot sukker?
Gjest -<<- Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Nei. Ikke i følge medisinske miljøer. Det finnes en del alternative behandlere som mener det er mulig.
It's all about me Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Jeg har selv erfart at jeg fikk hodepine av melk (laktosen). Det er også like vanlig at tetsne slår ut på melk som at de ikke slår ut på melk. Så selv om testene ikke slår ut på det, prøv å kutt det ut noen dager og se om du merker forandring.
VinterSol+2 Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 det er iallefall fullt mulig å reagere på sukker, om ikke som allergi. jeg har Hypermobilt Syndrom, noe som er en rheumatisk tilstand, og jeg reagerer på sukker, alkohol, soya, svinekjøtt og en del fisk, blandt annet. da reagerer jeg med å få "voksesmerter" i ledd , stivne i kroppen og føle generelt ubehag. har hørt at folk med andre rheumatiske lidelser, fibromyalgi etc, også kan reagere på matvarer på denne måten. allergireaksjoner er jo ofte nese-øyne-reaksjoner og eksem.
Loli Skrevet 22. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2007 Ja vet du, det er akkurat som voksesmerter. Orker ikke drikke alkohol lengre jeg, det er jo verre enn å være fyllesyk! Men jeg har ikke noen typiske allergi symptomer...noe legen også syntes var litt merkelig siden verdiene var så høye. Hmmm. Har du alltid hatt det syndromet? Det var kanskje et rart spm...syndrom er vel kanskje alltid medfødt eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå