Gå til innhold

au pair

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg har tenkt litt på få en au-pair, men lurer litt på hvordan man går frem og hvor mye det koster?

er det noe spesielt jeg bør vite før jeg skaffer en og hvor er det man søker ?

-Mona-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Du kan søke på www.aupair-world.net men du må betale ca 300kr for å få kontakt info. www.aupairconnect.com tror jeg er litt billigere. www.profiaupair.com er gratis å bruke. På disse sidene kommer du i kontakt med jenter som ønsker å jobbe som au-pair.Minimumslønna er 3000,-kr i måneden. Det er normalt å dekke reiseutgifter for å få au-pairen til å komme til deg,gjelder ikke fra hennes hjemland til Norge. Men er du heldig så kanskje du finner en som allerede er i Norge. Du kan også sjekke ut lover på www.udi.no der finner du opplysninger om visum,oppholdstillatelse,arbeidstillatelse og arb.kontrakt.

Et tips: Ikke få din fremtidige "au-pair" for nært innpå dere som familie. Har brent meg selv på dette. Har en link litt lenger ned på siden. Men sett opp REGLER for henne,ikke vær redd for å være for streng!

Søker selv etter ny au-pair,og vet litt mer nå enn første gang.

Lykke til =)

Skrevet

ok, men er det jeg som liksom må til udi og ordne papirene hennes?

er det bare sånn "invitasjons skjema" en skal fylle ut og sende tilo ambassaden eller hvordan er det?

du skrev tre linker? er det forkjell på kvaliteten på de man finner der i og med at den ene er gratis ?

skal man bare stole på det de sier om seg selv . . .

trodde det var egne "au pair firmaer" slik at man liksom kunne stole på dem, referanser og sånt..

Skrevet

Hei

sorry at jeg ikke svarte deg før. Kvaliteten på de 3 linkene er bra,forskjell i prisene.Jeg bruker selv www.aupair-world.net Du trenger ikke å gå til UDI å ordne,det kan ta lengre tid om du må gjøre det. Det eneste du trenger er å fylle ut en arb.kontrakt (du finner den på UDI sine nettsider) og sende den til au-pairen. "hun" fyller da selv ut papirene og leverer de til ambassaden i hennes hjemland. Det kan ta ca 1mnd eller mer alt ettersom hvilket land "hun" er fra.

Det finnes au-pair firmaer,men da må du regne med å betale ca 5000,-kr. men da tror jeg de ordner alt med papirer og slikt.

Referanser kan du få om det er fra et firma eller ikke.

Referanser er bra,men de sier ingenting om hvordan jenta er. Her i huset flyttet jeg nesten ut fra mitt eget hjem. Vi hadde 0 privatliv.Eneste tiden vi fikk sammen var når vi sov! Og jenta tok ville ikke skjønne at vi ville ha privatliv...

Nå flytter hun ut om en uke.GLEDER MEG! Har fådd en ny jente som skal komme hit,så det ser jeg fram til!

Bare spør om det er noe mer du lurer på =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...