Gå til innhold

Amme med promille!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke skader kan babyen få av å amme når mor er litt beruset??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dersom det er snakk om promille, KAN barnet få de normale alkoholskadene,,

-dårlige nyrer

-avhengighet

-hjerneskader

osv.

det spørs jo også litt hvor mye promille mor har,

men tenk deg at melka til enhver tid har samme promille som mor. det er jo ikke egentlig snakk da om mye alkohol (sammenlignet med feks innholdet i en øl) men så er jo heller ikke babyens kropp så veldig stor da.

De sier du skal vente minst tre timer etter inntak av en alkoholenhet, (dvs ett glass vin) dersom du har drukket mer, må du vente lenger.

mer på ammehjelpen.no

Skrevet

Om det skjer en gang, ingen men om det skjer ofte kan de bli skadet for livet, senutvikling bl.a.

Skrevet

ah, glemte også senutvikling, nerveskader, sosialiseringsproblemer..adhd...

problemet er at en ikke vet hvor mye det er snakk om før barnet kan få alvorlige skader. det kan være snakk om hyppig alkoholbruk, eller det kan faktisk være snakk om at et engangstilfelle kan gi utslag. det er derfor en skal være forsiktig.

altså ikke dermed sagt at dersom du har gjort dette en gang, så er barnet ditt ødelagt for livet, men du bør prøve å unngå å gjøre det igjen.

Skrevet

Tenkte ved et engangstilfelle!!! Var helt krise i går! ammet 1 time etter jeg drakk hadde drukket 7 øl, men over 6 timer ca!!! HAr så dårlig samvittighetnå! Sov ikke i det hele tatt etter jeg hdde ammet. Bare passet på ham hele natten! Satt med ham i armene

Skrevet

SLAPP AV! Du ammet 6 timer etter skjønner jeg? Den lille har ikke tatt skade av det, det lover jeg deg (dette vet jeg noe om) MEN ikke gjør det igjen for å si det slik :-)

Skrevet

det har sikkert gått bra.

du kjenner din egen kropp best; tror du at du hadde høy promille? det er promillen som teller, egentlig.

Skrevet

Sikkert ingen fare! Slapp helt av! Er ikke store greiene han har fått i seg..

Skrevet

Var bare 1 time siden jeg drakk!! Var brisen, så det var promille i melken! Uff! Føler meg helt råtten.

Skrevet

Jeg har ammet etter jeg har drukket ved flere anledninger. Promillen i melken vil aldri bli særlig høy og den blir fordelt videre i barnets kropp.

Faren er jo at barnet har problemer med å forbrenne alkoholen, så den blir liggende lenge i kroppen, dette kan føre til retardert motorisk utviklig hvis mor drikker ofte. Hvis det skjer noen få ganger er det ikke funnet noe på at dette er skadelig. Som sagt så blir det så lite alkohol det er snakk om...

Skrevet

Vis vi antar du hadde 1 i promille, så inneholt melken også 1 promille

alokhol, dvs. 0,1%. Det er ikke mye. Det som regnes som

'alkohol fri' øl inneholder ofte 0,5%, men leveren og nyrene til et

spebarn er umodene og kan lett skades. En gang er ikke farlig, men

gjentatte utskeielser med amming er nok ikke bra.

Skrevet

Kanskje litt uansvarlig å gjøre det ved flere anledninger. Er mulig å pumpe på forhånd eller å gi litt mme. Promillen i melka er den samme som i blode ditt.

Skrevet

Gutten tar ikke flaske! Sambo hadde prøvd i 2 timer før jeg kom hjem og jeg prøvde en halv time. Han vil bare ha pupp. Jeg ammet og la gutten min før jeg gikk på fest og drakk for første gang etter gutten ble født(han er 10 måneder). Han sover alltid natten gjennom og om han våkner vil han aldri ha pupp. Selvfølgelig den dagen jeg bestemmer meg for å ta sjansen så blir alt krøll!

Nå vet jeg det, og kommer ikke til å drikke alkohol igjen før gutten enten tar flaske eller er sluttet med pupp!!!

Takk for svar alle sammen. Regner med at et engangstilfelle ikke gjør store skaden, men må si at jeg følte meg utrolig råtten og fæl. Ble så redd for gutten min, som jeg elsker over alt på jord!! Jeg er vel en av de en kan kalle "litt hysterisk" mamma, så dette var noe eg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre! Men i desperate situasjoner så er det rart hva man gjør!

Skrevet

HAdde nok ikke høy promille nei!! Var helt klar i hodet og visste godt hva jeg gjorde!!! Men kente at je hadde drukket alkohol for å si det sånn.

Skrevet

Det er jo ikke mye alkoholnei, men som du sier er jo de liten og umoden! Skal love deg at dette ikke gjentar sg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...