teso6 Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Hei, lurte bare på om nåken har greie på kor tid det er vanligt å bli plaget med bekkenløsning om ein skulle vere så uheldig å få sånne plager. Er i mitt tredje svangerskap og ikkje våre plaget med det før. Men våknet i dag med smerter i hofter/bekken. Er ikkje blitt bedre utover dagen.. Er i uke 14. Hmmmm...likte det dårligt kan eg sei..
Buick Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Mest vanleg dei siste tre mnd, men som fleirgongsfødande er det like vanleg å få det før. Eg er også 3.gongs og fekk det i dei tider som du er i no. Er no 21+3 og eg føler meg faktisk bedre tross alt. Kansje fordi eg har starta å trene litt. Glad for alt som hjelper i allefall og det er ikkje å sitje på rompa har eg funne ut;) Lykke til!
Jordbæret <3 Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Hei Bekkenløsning er hormonstyrt og kan derfor komme i enhver del av svangerskapet. jeg fikk det denne gangen da jeg var bare to mnd på vei. Jeg er nå 14 uker på vei og er ganske mye plaget.Det er viktig at du holder deg i aktivitet, ikke gå tur på asfalt, men i ulendt terreng. Du kan også få behandling av fysioterapaut eller osteopat (det siste har jeg beste erfaring med). Men det kan også være bekkenlåsning du har. Det gir nesten helt like symptomer, men behandles på en annen måte. Håper det går bra med deg!
Gjest Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Kan dere beskrive vondtene dere kjenne? De siste dagene har det nemlig vært akkurat som at bekkenet mitt "knirker" (ikke så jeg hører det seff. men kjennes ut som gnissninger, som om det er rustent eller noe..) Er mest etter at jeg har sittet/ligget en stund, når jeg da reiser meg kjenner jeg det. Men det går over etter at jeg har beveget meg litt. Er dette et fare-signal, eller er det noe som jeg kan kjenne på frem til fødsel uten at det gjør noe. Er akkurat 24 uker i dag... og har noia for å bli mer sykemeldt!
Buick Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Du Pelin bør prøve å halde deg litt jamt i bevegelse slik at du ikkje blir sittande for mykje stille. Bekkenløsning er på ein måte som å ha gnisningar synest eg også og eg også merkar det best når eg har vore for lenge i ro. Ulendt terreng er heilt sikkert veldig bra, men pass på å ikkje ta for lange steg. Dvs ikkje lang ut;)
Gjest Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Ok. Da får jeg holde meg i bevegelse da Takk for svar og godt råd!
teso6 Skrevet 22. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. september 2007 Tusen takk for flotte svar:) Godt å ha nåken og kunne spørre:)
grivid m/nr.2 Skrevet 22. september 2007 #8 Skrevet 22. september 2007 I mitt forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning rundt uke 22, men denne gangen begynnte det allerede i uke 7. Er 17 nå... Jeg har hatt mest plager i lysken, men det har nå også begynnt i halebenet og i rompeballene... Det svir liksom og værker... Det kan også kjennes nedover i bena. Det skal ikke så mye til før jeg får vondt, holder med en times tid på bena i strekk. Da må jeg sette meg ned. Så for meg fungerer det ikke å være masse i bevegelse, må holde meg i ro. Skal selvførgelig også bevege meg litt... Går til akupiktur og det hjelper veldig, tok symptomene helt vekk de første ukene, men nå bare for å stangnere det litt. Blir værre, er jo hormoner... Tips jeg fikk av eksperten: - ikke vaske gulv eller støvsuge. (feil bevegelser) - gå inn og ut av senga + bilen med samlet ben - ligg med en dyne mellom bena helt ned til anklene om natta - sitt ned når du kler på deg nedentil. Bukser, sokker ol - ikke sitt med bena i kors eller stå hvilene på ett ben - sitt på rompeballene ikke på halebenet, (holdning)
teso6 Skrevet 22. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2007 Oy, flotte tips! Kjempe flott, trenger litt råd og vink til korleis ein kan unngå mest mulig smerte:)
Buick Skrevet 22. september 2007 #10 Skrevet 22. september 2007 Til grivid m/nr 2. Du har heilt rett sjølvsagt. Eg meinar ikkje at vi skal vere på føtene til ei kvar tid, for det helder vil ikkje fungere. Eg helder kan ikkje gå eller stå for lenge i gongen då dette gir verk. Det eg meinar er at vi kan ikkje berre sitje stille sjølv om det kjennest ok ut, for det kan av og til gjere vondt verre. Veldig gode råd du hadde fått forresten. Eg brukar pute mellom beina når eg søv og trur det har hjelpt litt. Hadde også mest vondt i lysken fyrst, men no har det flytta seg bak i ryggen. Lettare å leve med det føler eg, men må vere litt forsiktig med kva type bevegelsar eg gjer. Lykke til til alle:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå