Gå til innhold

Hve skal jentebabyen deres hete?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta vår skal hete Celine Alexandra eller bare Celine, ikke helt bestemt enda=)

Skrevet

Vår skjønne lille prinsesse som ble født for 3 uker siden (men har forresten termin idag :-) ) heter Bente Martine.

Skrevet

Vår lille prinsesse skal hete Laura Destiny.

Oppkalt etter oldemor i Norge og bestemor i Mexico da de begge heter Laura. Destiny pga betydelsen:-)

Skrevet

Hanna Alexandra skal våres lille jente hete (mest sannsynlig)

Skrevet

Hvis det blir jente håper jeg at jeg får igjennom Anéa.

Skrevet

Enten Sarah eller Sara, har egentlig lyst på Sarah mest :)

Problemet er at tre gange rpå UL har dem sagt at det er jente, men siste gang snakket gyn hele tidne som om det var en han, og jeg sa at det var en hun. Han bar lo og sa ok hvis du sier så :) og jordmor på sykehuset mener det er en gutt.

Det er det samme for oss så lenge babyen er frisk :)

Skrevet

Hun skal hete Ingebjørg, -fordi det er norrønt, ikke så mange som heter det og fordi hennes omsorgsfulle, gode og glupe mormor heter det.

Skrevet

Kom ut, prinsessa mi! ... det heter 1-åringen vår også;) (med h i slutten)

Skrevet

Veit ikke kjønn, men om det er ei jente blir nok navnet Edda eller Frøya tror jeg..

Skrevet

Vår jente skal hete Joahnna:) Bare 11 dager igjen til termin...

Skrevet

Fytti grisen, her var det mye rart. Leste høyt for mannen min nå, og vi lo så vi grein... Men det var kanskje menngen? Enkelte av disse navnene er jo ikke en gang navn. Laura Destiny??? Veronica Ditte??? Millanne Sofie??? Leah Deborah... med Hansen til etternavn, da kanskje...?

OK, navnet skjemmer ingen, sies det, men som født på 70-tallet lurer jeg veldig på HVA som egentlig har skjedd. Er det bare Engleprinsessen vår som påvirker, eller er det noe annet?

Unnskyld til alle dere som er nevnt, jeg mener egentlig ikke å være så slem, men jeg må bare få gi stemme til en som syns sånne navn gir en fullstendig ute av kroppen-opplevelse. Men dette blir jo kanskje min datters klassevenninner, eller barnehagevenninner (hvis noen bor i Oslo sentrum vest av dere), så jeg skal le ferdig nå, så jeg ikke sprer fordommer ned i generasjonene her...

Må være litt feig nå, så jeg signerer med

Skrevet

Vet du hva?? Jeg er heeeeelt enig med deg anonym...

Du skal lete lenge etter mye rarere navn..

Vet ingen har spurt om noen meninger hær , men det må da gå ann å ikke skal være så syyyyyyykt spesi med navnevalgene...

Barna vil jo ikke klare å si navnet sitt en gang før det er 5 år...

og 3 fornavn og 2 etternavn??? Hva er VITSEN??? Får jo ikke plass i passet en gang.....

Hmmmm.....

Skrevet

Jeg er også heeelt enig med anonymene her!! Navn som ikke en gang er navn synes jeg. Altfor pompøst og klissete for min del! Man må selvsagt navngi barnet det man selv skulle ønske, og det kan hende det bare er jeg som er kjedelig og gammeldags her.. Jeg liker nok litt mer tradisjonelle navn jeg da.

Skrevet

Må si jeg ble letta over at det er flere som reagerer på disse navnene.

Hva i alle dager er det som skjer??? Greit nok at ikke alle trenger å hete Emilie. Men dette tar jo fullstendig kaka! Syns det var utrolig mange rare og IKKE fine navn her. Ikke meningen å være slem, men det er tross alt navn de skal ha hele livet. Man trenger vel kanskje ikke å prøve å gjøre det så spes at dem ikke klarer å uttale det selv engang...

Hva sier egentlig familiene deres til disse forslagene??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...