Gå til innhold

Flere som fikk "stjernekikker"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi var en liten stjernekikker, Fødselen gikk greit like vel, men det tok ganske langt tid å presse henne ut. Heldigvis slapp jeg tang eller sugekopp. Hadde aldri hørt begrepet før jeg fødte selv. Hadde vært ok å høre om andres erfaring med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, min første kom som stjernekikker. Brukte også laaang tid på å presse henne ut, men slapp heldigvis sugekoppen... Syntes selv jeg hadde en grei fødsel selv om den tok lang tid og jeg måtte få epidural. Men så fødte jeg nummer to for en liten stund siden og da forsto jeg virkelig hva en lett fødsel er=) Brukte liten tid på å presse han ut og selve fødselen tok under 5 timer. Han var ikke stjernekikker.

Skrevet

Jeg har to barn. Han første kom ut på den vanlige måten, hadde vel 15 minutter med pressveer før han var ute. mens frøkna var en stjenekikker. Brukte veldig lang tid på å få henne ut og til slutt måtte de tilkalle barnelege som brukte vakum for å hjelpe henne ned fødselskanalen. Det var like før det endte i ks, men til slutt klarte jeg, med hjelp av en lege som sto og dro det hun var god for, å få henne ut. Håper neste baby kommer på vanlig måte ja...

Skrevet

Min var en stjernekikker...

En grusom fødsel...tok laaaaang tid...

Når hun endelig var ute hadde hun enda navlestrengen 2 ganger rundt halsen,og var skikkelig medtatt...det var ille... :/

Skrevet

Jenta mi var en stjernekikker, jeg prøvde å presse henne ut i en time uten at det skjedde noe, til slutt måtte legen ta henne ut med vakuum og akkurat det var forferdelig vondt! Ellers har fødselen gått greit!

Skrevet

hva er stjernekikker? er det når de kommer med ansiktet først? det gjorde vesla mi, men selve fødselen med pressveer tok bare 15 min.

Skrevet

Hæ? Er det et finere ord for setefødsel?

Skrevet

Ne,i det er ikke det samme som en setefødsel. En stjernekikker kommer med ansiket opp mot stjernene:) Vi som har hatt helt vanlige fødsler føder barn som kikker ned mot gulvet.

Selv har jeg ikke født en stjernekikker, men alle fire til min mor er stjernekikkere. Hun hadde ingen problemer og slapp også tang/vakum.

Skrevet

Åja sånn sett, hehe... Nå kan jeg selvsagt ikke avholde meg fra å si at vi med vanlige fødsler egentlig også får "stjernekikkere"... ;-D

Skrevet

hmm..bare lurer på hvorfor er dt så mye verre å føde en stjernekikker enn et barn som ser ned når det blir født?

sikkert et dumt spørsmål derfor vil jeg være anonym nå hihi

Skrevet

Ikke noe dumt spørsmål det! Det er ofte hardere å presse babyen ut fordi babyer som kommer med nesa opp ikke ligger optimalt i forhold til bekkenet. Rent anatomisk er det lettest når babyen skrur seg ut med bakhodet først og nesa ned.

HI

Skrevet

Takk for svar:o)

en ting mindre å lure på:o)

Skrevet

:-)

Hadde som sagt aldri hørt om dette før jeg etter tre timer med full åpning og en time med intens pressing fikk høre at jeg hadde født en liten stjernekikker. Er litt spent på om selve pressinga oppleves lettere neste gang hvis barnet ligger riktig.

HI

Skrevet

Hei

Førstemann var stjernekikker, men pga flere ting ble han tatt med keisersnitt. Legen mente det var best og at jeg sannsynligvis ville hatt store problemer med å få han ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...