Gå til innhold

Når gir man stikkpille?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går grensen deres?Jeg er ikke noe for å ta smertestillende,men vil jo ikke at bebi skal ha det ubehagelig heller.Og hun er litt forkjøla men ingen feber,men er det greit å ha det liggende i tilfelle feber?Og hvor mye i feber før dere setter inn en stikkpille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er greit å ha i tilfelle feber. Jeg har gitt hvis feberen er over 39 grader og barnet virker plaget, spesielt når barnet legges for natten - ellers ikke. Det beste er at kroppen selv ordner opp med feberen.

Skrevet

Det sies at feber er temperatur over 38.5. Jeg pleier å se ann almentilstanden før jeg gir. Noen ganger trenger jeg ikke å gi når temperaturen er 39, mens andre ganger må jeg gjerne gi når den er 38.5. Syntes alltid det er greit å ha paracet i hus.

Skrevet

Jeg ringe og spurte helsesøster om dette, for gutten vår var også i dårlig form for en stund siden, men hadde ikke feber. Derfor var jeg litt i tvil selv, men merket jo på han at han hadde det ubehagelig. Helsesøster sa da at han ikke "måtte" ha feber for å få paracet. Det er jo ikke bare febernedsettende, men også smertestillende og hjelpet mot andre smerter og. Etter råd fra henne ga jeg han en stikkpille før han la seg den kvelden og han sov godt hele natten etter å ha vært urolig hele dagen... Så, her trenger han ikke å ha feber før vi gir han det, men vi gir han det selvfølgelig ikke så lenge det ikke er nødvendig. Han har kun fått det den ene gangen og er nå 6 måneder.

Skrevet

Har også snakket med lege om dette med stikkpiller, for mange her inne sier at man kun skal gi det ved feber over så och så. Det stemmer ikke. Som Pingi sier, paracet er ikke bare febernedsettende, men også smertestillende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...