Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Hvor går grensen deres?Jeg er ikke noe for å ta smertestillende,men vil jo ikke at bebi skal ha det ubehagelig heller.Og hun er litt forkjøla men ingen feber,men er det greit å ha det liggende i tilfelle feber?Og hvor mye i feber før dere setter inn en stikkpille?
Gravenstein Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Ja, det er greit å ha i tilfelle feber. Jeg har gitt hvis feberen er over 39 grader og barnet virker plaget, spesielt når barnet legges for natten - ellers ikke. Det beste er at kroppen selv ordner opp med feberen.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Det sies at feber er temperatur over 38.5. Jeg pleier å se ann almentilstanden før jeg gir. Noen ganger trenger jeg ikke å gi når temperaturen er 39, mens andre ganger må jeg gjerne gi når den er 38.5. Syntes alltid det er greit å ha paracet i hus.
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Jeg ringe og spurte helsesøster om dette, for gutten vår var også i dårlig form for en stund siden, men hadde ikke feber. Derfor var jeg litt i tvil selv, men merket jo på han at han hadde det ubehagelig. Helsesøster sa da at han ikke "måtte" ha feber for å få paracet. Det er jo ikke bare febernedsettende, men også smertestillende og hjelpet mot andre smerter og. Etter råd fra henne ga jeg han en stikkpille før han la seg den kvelden og han sov godt hele natten etter å ha vært urolig hele dagen... Så, her trenger han ikke å ha feber før vi gir han det, men vi gir han det selvfølgelig ikke så lenge det ikke er nødvendig. Han har kun fått det den ene gangen og er nå 6 måneder.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Har også snakket med lege om dette med stikkpiller, for mange her inne sier at man kun skal gi det ved feber over så och så. Det stemmer ikke. Som Pingi sier, paracet er ikke bare febernedsettende, men også smertestillende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå